سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 76085
|
11:21 - 1396/12/20
نسخه چاپی

سرپرست فوریتهای پزشکی اردبیل:

طرح امداد نوروزی ۲۴ اسفند آغاز می شود

طرح امداد نوروزی ۲۴ اسفند آغاز می شود
سرپرست فوریتهای پزشکی اردبیل در جمع خبرنگاران ضمن ارائه گزارش آمار و ارقام حوادث مربوط به چهارشنبه سوری به طرح امداد نوروزی نیز اشاره کرد و گفت:طرح امداد نوروزی سال ۹۷، ۲۴ اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از ابصارخبر، فرهاد غیبتی سرپرست فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران که در محل اورژانس ۱۱۵ برگزار شد به ارائه گزارش آمار و ارقام حوادث مربوط به چهارشنبه سوری در سال گذشته پرداخت و گفت: سال ۹۵ را با هشتاد و سه مصدوم، ۱۶ مورد بستری و ۸ نفر فوتی سپری کردیم که آمار فوتی سال گذشته برابر با امار فوتی کل کشور بود.

وی در ادامه سخنان خود به حوادث اخیر مربوط به چهارشنبه سوری در اردبیل اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد آمار مصدومین و فوتی مربوط به استفاده و تهیه بمب های دست ساز هستند.

 غیبتی از والدین خواست در لحظات شادی مراقب قشر آسیب پذیر کودکان، مادران باردار و افراد مسن باشند و با توجه به آمار سالهای گذشته که بیش از ۵۰ درصد مصدومین ناشی از حضور و تماشای اعمال پرخطراست از حضور در چنین مکانهای ناامن پرهیز کنند.

سرپرست فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به زمان شروع امداد نوروزی سال ۹۷ نیز اشاره کرد و گفت: طرح امداد نوروزی از ۲۴ اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت،  که در این طرح 6 مورد ایستگاه سلامت با ارائه خدمات پزشکی و اورژانسی در خدمت همشهریان و مسافرین نوروزی خواهند بود.

وی افزود: امداد نوروزی با ۶۰ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد هوایی و ۳۲۰ نفر از نیروهای متخصص ارائه خدمت خواهند کرد و علاوه بر آمادگی اورژانس ۱۱۵ ، اورژانس پیش بیمارستانی مراکز درمانی هم در آماده باش کامل خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد