سرویس: اردبیل
کد خبر: 76118
|
11:08 - 1396/12/21
نسخه چاپی

کارگروه تخصصی زن و خانواده با رویکرد سبک زندگی اسلامی در اردبیل برگزار شد

کارگروه تخصصی زن و خانواده با رویکرد سبک زندگی اسلامی در اردبیل برگزار شد
کارگروه تخصصی زن و خانواده با رویکرد سبک زندگی اسلامی با هدف بهینه سازی مسائل عید در اردبیل برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازبانوی کوثر، کارگروه تخصصی زن و خانواده با رویکرد سبک زندگی اسلامی با هدف بهینه سازی مسائل عید  امروز درسالن اجتماعات بسیج جامعه زنان اردبیل برگزارشد.

مریم حامدی مسئول جامعه زنان  در این کارگروه با اشاره به هفته زن و تبریک این ایام گفت: زندگی به سبک اسلامی تشویق مردان به همیاری و پایه ریزی سبکی از زندگی به پایه اصل تعاون است .

وی افزود: حضرت علی (ع) می فرمایند روزی پیامبر (ص) بر من و فاطمه (س) وارد شد در حالی که من مشغول پاک کردن عدس بودم آن حضرت به من فرمود: ای ابالحسن از من بشنو و من چیزی را می گویم که پروردگارم به من امر کرده است سپس پیامبر (ص) فرمود یا علی هیچ مردی همسر خود را در کار خانه یاری نمی کند مگر آنکه برای او به هر مویی که در بدن اوست ثواب یک سال عبادت است در حالی که روز ها آن روزه دار و شبهای آن به قیام بگذرد و خداوند متعال مانند آنچه به صابران داد به وی می دهد یا علی ! هر کس در خانه در خدمت خانواده باشد و آن را ننگ ندارد خدای تعالی نام او را در دیوان شهیدان بنویسد و از برای وی به هر روز و شبی ثواب هزار شهید و به هر قدمی ثواب حج و عمره ای بدهد یا علی هر کس خدمت خانواده را ننگ نداند خدا  او را بی حساب در بهشت داخل گرداند . خدمت خانواده کفاره گناهان کبیره موجب فرونشینی غضب پروردگار و مهر حوران بهشت است و حسنات و درجات را زیاد می نماید یا علی خدمت نمی کند عیال را مگر صدیق یا شهید یا مردی که خدا برای وی خیر دنیا و اخرت را خواهد ( بها رالانوار جلد 101 ص 132).

سارا حقی کارشناس امور بانوان اداره تبلیغات استان  نیز در کارگروه تخصصی زن و خانواده درخصوص سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: بحث سبک زندگی اسلامی باید اولویت بندی گردد و فعالیت در فضای مجازی و حقیقی و چهره به چهره صورت گیرد .در خصوص تغذیه اسلامی بیشتر در کارگروه ها پرداخته شود.

وی افزود: وقتی به رفتار انسان نگاه می‎کنیم تاثیر تغذیه در رفتار انسان مطرح است در اولویت بعدی باید به خانواده و مصرف گرایی در خانواده و نقش مادرو پدر و زن و شوهر باهمدیگر و فرزندان بحث شود.

وی بیان کرد: این مطالب باید بصورت کاربردی در همه اقشار بسیج عملیاتی و برنامه ها و طرح ها بر اساس قشر مخاطبین برگزار شود تا نتیجه و خروجی مناسب داشته باشیم .

ایران سلیمانی اساتید دانشگا های اردبیل در کارگروه زن و خانواده گفت: ارزش دادن به جایگاه زن و نقش مادری توسط مراجع ذیربط و معرفی شاخصه های موفق در تمامی عرصه ها و ا تنها مبنی بر داشتن تحصیلات عالیه و پست سازمانی نیست بلکه  مادر موفق با تربیت فرزندان موفق نیز شاخص اصلی زن موفق می تواند باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد