سرویس: استانی
کد خبر: 76128
|
18:38 - 1396/12/21
نسخه چاپی

با حضور مديرکل شیلات استان؛

اولین جشنواره غذاهای دریایی در پارس آباد برگزار شد + عكس

 اولین جشنواره غذاهای دریایی در پارس آباد برگزار شد + عكس
اولین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی با حضور مديرکل شیلات استان اردبیل، فرماندار پارس آباد و جمعي از مسئولان در شهرستان پارس‌آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، در اين جشنواره كه امروز در سالن فجر ورزشگاه شهید کلانتری پارس‌آباد برگزار شد، بانوان شرکت کننده در این جشنواره در روش‌های مختلف طبخ ماهی به رقابت پرداختند که بر اساس رأی هئیت داوران از سه نفر برتر اين جشنواره با اهدای جوايزي تجلیل شد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل در آيين افتتاح این جشنواره، هدف از برگزاری آن را نشان دادن روش‌های پخت مناسب ماهی و آشنایی عموم با مزایای مصرف آبزیان عنوان كرد.

واعظی با اشاره به برنامه‌های آتی برای شهرستان پارس‌آباد افزود: مطالعات متعدد و بازدیدهای میدانی که برای پایاب سدخدافرین داشتیم در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی کارگاه‌های پرورش ماهی خاویاری و گرمابی در حد وسیع خواهیم بود.

در ادامه اين مراسم، فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز ضمن تشکر از برگزاری این جشنواره گفت: وجود رودخانه دایمی ارس و دره‌رود یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان پارس‌آباد در بحث شیلات و آبزی‌پروری است.

اکبر صمدی افزود: سالانه در حدود 2 هزار تن پرورش ماهی گرمابی در شهرستان پارس‌آباد تولید می شود که رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

وي به پتانسیل های منطقه اشاره و تصريح كرد: اراضی پایاب سد خدافرین و رودخانه‌های ارس و دره‌رود و با سرمایه گذاری بخش خصوصی امید است سالانه 30 هزار تن تولید پرورش ماهی در شهرستان داشته باشیم که باعث رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

///

///

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد