سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 76136
|
12:48 - 1396/12/22
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل:

به تعداد اساتید و دانشجویان اردبیل نهال کاشته می شود

به تعداد اساتید و دانشجویان اردبیل نهال کاشته می شود
اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در آئین کاشت نهال گفت: با همکاری منابع طبیعی در جاده ها و محوطه دانشگاه بتعداد اساتید و دانشجویان نهال کاشت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلاماسحق رسولی امروز در آئین کاشت نهال در محوطه این دانشگاه اظهار كرد: « در استان اردبيل نزديك 16 هزار دانشجو، كارمند و استاد وجود دارد كه به نيت هر نفر يك درخت در محوطه های واحدهای دانشگاهی و همچنين جاده های مواصلاتی استان با همكاری اداره كل منابع طبيعی استان كاشته می شود».

وی گفت: « درخت هايی كه برای محوطه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شده از نوع مثمر بوده كه با همكاری نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری و وقف نهال از سوی استادان، كاركنان و دانشجويان صورت مي گيرد و نهال های مد نظر برای جاده ها از نوع غيرمثمر خواهد بود» .

وی تاكيد كرد: « طبق هماهنگی هايي كه با مديركل منابع طبيعی استان اردبيل بعمل آمده مقرر است زمين هايی براي احداث باغ و جنگل در اختيار دانشگاه آزاد اسلامي قرار گيرد كه در توسعه فضاي سبز بين راهی و توسعه درخت كاری در استان مفيد و موثر خواهد بود».

 

همچنین در ادامه حجت الاسلام دكتر سیف اله مدبر رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اردبیل هم گفت:  کاشت درخت و ایجاد فضای سبز از دین ما با زبان و اعمال اهل بیت (ع) به ارث رسیده است.

او اظهار کرد: « در احادیث مختلف به کاشت درختان مثمر تاکید شده است که از جمله این احادیث می توان به روایتی اشاره کرد که امام حسن (ع) دستور به قطع درخت صدر می دهد و در ادامه دلیل این کار را کاشت درخت مثمر انگور اعلام می کند».

وی افزود: « عقل انسان ها هم به این موضوع حکم می کند که در کاشت درخت اولویت با درختان مثمر است زیرا علاوه بر اینکه تمام ویژگی های درختان غیر مثمر را دارند، از ویژگی ثمر دهی نیز بهرمند هستند .

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اردبیل به برنامه همگانی کاشت درخت در فضای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اشاره كرد و گفت: « کاشت چند صد درخت در 8 نوع میوه به همت رییس و پرسنل دانشگاه روز يك شنبه آغاز شد و در روزهاي آينده نيز ادامه خواهد داشت» .

دكتر مدبر تصریح کرد: « تمامی این درختان جهت بهره مندی دانشجویان از فضای سبز کاشته می شود و به هیج وجه در اجرای این طرح هزینه ای برای دانشگاه تحمیل نمی شود و در واقع درختان به همت استادان، پرسنل و دانشجویان خود دانشگاه فراهم شده و با نیت خیر احسان روز سه شنبه کاشته خواهد شد.»

وی گفت: « خیرین نیز می توانند در این برنامه سهیم باشند و درختان مثمری را جهت کاشت در فضای دانشگاه آزاد اسلامی هدیه کنند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد