سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 76145
|
16:22 - 1396/12/22
نسخه چاپی

امام جمعه اصلاندوز:

مدیریت حجت الاسلام رییسی در امور آستان قدس رضوی ارزنده و موثر است

مدیریت حجت الاسلام رییسی در امور آستان قدس رضوی ارزنده و موثر است
امام جمعه اصلاندوز با اشاره به ویژگی های ارزنده شخصیتی و مدیریتی حجت الاسلام رییسی گفت:مدیریت این چهره ارزشی در آستان قدس رضوی قوی و در خور شان امام رضا(ع)است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ماحجت الاسلام والمسلمین"عظیم اسدزاده"امروز در گفت و گو با خبرنگارارس تباربا اشاره به سالروز انتصاب حجت الاسلام رییسی بعنوان تولیت آستان قدس رضوی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد:حرم حضرت امام رضا(ع) در ایران قطعه ای از بهشت و زیارتگاه عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که زائران همیشه و در طول شبانه روز پروانه وار به گرد حرم می چرخند و زیارت می کنند.

وی افزود:از زمانی که حضرت امام رضا(ع) بدستور مامون عباسی از مدینه به خراسان هجرت کردند علم،اخلاق و حکمتش را از مدینه به شرق عالم آورد که این حرکت باعث شد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نه در عرب و خاورمیانه بلکه جهانی شود.

امام جمعه اصلاندوز با بیان اینکه حضرت امام رضا(ع)از زمانی که به خراسان وارد شده،خراسان شهر مقلب القلوب شده است گفت:اهل بیت در هر جا باشد چه حیات و چه ممات مایه خیر و برکت هستند و مورد توجه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)قرار گرفته اند.

حجت الاسلام اسدزاده در ادامه اظهار کرد:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معمار کبیر انقلاب با توجه و خاص ویژه ای که به آستان قدس رضوی داشتند،حضرت آیت الله واعظ طبسی(ره) را بعنوان تولیت آستان قدس رضوی معرفی کردند.

وی افزود:آیت الله طبسی توانابی که داشتند و موقعیت ایجاب می کرد،خدمات شایانی را به آستان قدس رضوی انجام دادند،مخصوصا در توسعه حرم،رواق ها و مکانهای فرهنگی و مذهبی عنایت داشتند و تا زمانی که این عالم حیات داشت خدمت کرد.

امام جمعه اصلاندوز با اشاره به رحلت آیت الله طبسی(ره) گفت:بعد از رحلت این عالم،مقام معظم رهبری با تدبیر و شناختی که از حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی داشتند و چون اهل مشهد هم بود این عزیز را برای تولیت آستان قدس رضوی منصوب کردند.

حجت الاسلام اسدزاده با بیان اینکه مسئولیت آقای رییسی بعنوان تولیت آستان قدس رضوی تاکنون منشا خیر و برکات فراوان شده است گفت:وی از زمانی که مسئولیت خطیر و وزین را عهده دار شد،الحمدالله کارهای شایسته و در خور تحسین و در شان جوار حضرت امام رضا(ع) انجام داده است.

وی با اشاره به مدیریت قوی و جدی حجت الاسلام رییسی افزود:یکی از اقدامات موثر و مهم آقای رییسی در توسعه حرم،ساخت زائر سرا برای رفاه حال زیارت کنندگان امام رضا(ع) که بدین طریق اکثر زائران بتوانند به راحتی حرم ثامن الحجج را زیارت کنند.

امام جمعه اصلاندوز طرح مشرف شدن زائران بار اولی به حرم مظهر حضرت امام رضا(ع) را از دیگر اقدامات مهم حجت الاسلام رییسی عنوان کرد و گفت:آنهایی که تا بحال به دلایلی به بارگاه امام رضا(ع)مشرف نشده بودند برای آنها مسیر باز شد و براحتی توفیق تشرف یافتند.

حجت الاسلام اسدزاده در پایان با اشاره به ویژگی های ارزنده شخصیتی و مدیریتی این چهره ارزشی و تاثیر گذاری واقعی خدمات ایشان به زائران اظهار کرد:از آنجایی که از توانایی های آقای رییسی سراغ داریم یقینا منشا اثرات و برکات برای آستان قدس رضوی خواهد شد تا این بارگاه ملکوتی و عظیم الشان ان شاءالله هر چه بهتر و عالی تر مورد توجه و عنایت حضرت ولیعصر(عج) قرار بگیرد.

به گزارشارس تبار،حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در 17 اسفند سال 1394 در حکمی حجت‌الاسلام سیّد ابراهیم رئیسی را به تولیت آستان قدس رضوی منصوب کردند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد