سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 76151
|
07:05 - 1396/12/23
نسخه چاپی

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد؛

400 روستای استان اردبیل تسهیلات مقاوم سازی دریافت نکرده اند

400 روستای استان اردبیل تسهیلات مقاوم سازی دریافت نکرده اند
مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در حال حاضر 400 روستا در استان اردبیل هیچ تسهیلات مقاومت سازی دریافت نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازازناو،فرهاد سبحانی که با هدف بررسی مشکلات روستای مصطفالو به شهرستان خلخال سفر کرده است، صبح امروز از آغاز بازسازی روستای مصطفالو از فروردین 1397 خبر داد.

وی گفت: به لحاظ اینکه بیش از 70 واحد از خانه های این روستا دارای مقاومت پایین و در حال ریزش است و در مواقع بارندگی اهالی با مشکل مواجه هستند لذا با همکاری مدیریت بحران ، بانک های عامل و بنیاد مسکن این واحد ها از فروردین 1397  تخریب و  واحد های جدید در همان محل برای اهالی ساخته خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: در این روستا مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی نیز درحال زندگی هستند که تسهیلات این مددجویان از محل همان اداره به صورت بالاعوض و با دریافت تسهیلات مقاومت سازی انجام و برای هر واحد باقیمانده نیز هشت میلیون تومان وام بلاعوض و 20 میلیون تومان تسهیلات مقاومسازی ارزان قیمت ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمامی واحد های این روستا از خشت و گل بوده که در حال حاضر قابل سکونت نیست وبا کمترین زلزله احتمال وقوع حوادث ناگوار وجود دارد، بنابراین برای پیشگیری از این بحران مدیریت جامع مثل روستای ترازوج در این روستا نیز اجرا و با سرعت کارها را پیش خواهیم برد.

سبحانی با قدردانی از مدیریت بحران شهرستان خلخال و مجموعه همکاران بنیاد مسکن در بررسی وضعیت این روستا گفت: در حال حاضر 400 روستا در استان اردبیل هیچ تسهیلات مقاومت سازی دریافت نکرده اند و این نیازمند همدلی اهالی روستاهای استان است که ضمن امیدواری به آینده برای ساخت واحد های فرسوده و نامقاوم خود از این طرح استقبال کنند.

وی استقبال از این طرح های مقاومسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را اولین قدم برای آبادانی روستا عنوان و بر لزوم همدلی اهالی با بنیاد مسکن و نهاد های ذیربط تاکید کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در مجموع بیش از 1800 روستای استان اردبیل  70 درصد روستاهای استان مقاومت سازی شده است که بنیادمسکن در سایر روستاها نیز با اعزام کارشناسان و همکاران اداره به اطلاع رسانی اقدام شده که اهالی نیز از این فرصت فراهم شده استقبال کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل در نشستی با فریدون بابایی فرماندار خلخال از حمایت های فرمانداری شهرستان د رخصوص طرح های بنیاد مسکن در شهرستان خلخال قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد