سرویس: استانی
کد خبر: 76198
|
18:33 - 1396/12/25
نسخه چاپی

امام جمعه پارس آباد:

لزوم فعاليت ادارات و مراکز درمانی در تعطیلات نوروزي/ منابع آب زیرزمینی با بحران‌ جدی مواجه است

لزوم فعاليت ادارات و مراکز درمانی در تعطیلات نوروزي/ منابع آب زیرزمینی با بحران‌ جدی مواجه است
امام جمعه پارس آباد با تاكيد بر فعاليت مراکز بهداشتی و درمانی‌ در تعطيلات نوروزي از مسئولان خواست در اين ايام نظارت جدي بر اماکن عمومی، مسافرخانه ها و مهمانسراها داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، حجت‌الاسلام سيد سعيد رشادي، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پارس آباد و در آخرین جمعه از سال 96 با بيان اينكه در آستانه ماه رجب قرار داریم، اظهار داشت: ماه رجب ماه استغفار و آمرزش گناهان است و باید در این ماه از خداوند طلب بخشش و غفران و توفیق توبه کنید چرا که توبه کردن یک توفیق الهی است که شامل حال هرکسی نمی شود.

وي بر توجه به فیوضات و برکات ماه رجب و ایام اعتکاف تاکید کرد و گفت: در حالي اولين پنجشنبه اين ماه به نام ليلة الرغائب (شب آرزوها) مشهور است كه در اين ماه، رحمت الهی همچون بارش باران بر سر مومنین می‌بارد و هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد اهل ماه رجب است.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به نام‌گذاری سه روز از ماه مبارک رجب بنام ایام‌البیض بر شرکت مؤمنان به‌ویژه نسل جوان در اعتکاف تأکید کرد و افزود: اعتکاف که هم‌زمان با 13 رجب سالروز ولادت حضرت علی(ع) آغاز می‌شود یک عمل پسندیده و بهترین فرصت برای خلوت کردن با خداوند متعال و طلب مغفرت است و ضرورت دارد از این فرصت نهایت بهره و استفاده را ببرند.

رشادي به 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت ایران اشاره کرد و گفت: در حالي تا سال 1329 نفت ایران در اختیار کمپانی‌های انگلیس بود كه ایران حق دخالت در خرید و فروش نفت را نداشت که مصدق نخست وزیر وقت نفت طبق مذاکرات متعدد و در نتیجه باعث شد حق و حقوق نفت ایران را برگرداند و انگلیس را محکوم کند.

وي در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه سال جدید قرار داریم، از مردم خواست با توجه به تقارن روز اول فروردین و سالروز شهادت امام هادی (ع) شأن این روز را محترم بشمارند و در ديد و بازديد و مهمانی‌ها رعايت حریم‌ها بين محرم و نامحرم را داشته باشند.

خطيب نمازجمعه پارس آباد به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: معظم له در اين ديدار "عمل" مسئولان و علما از جمله نمایندگان مجلس خبرگان را دارای تأثیری بیشتر از تبلیغ زبانی برشمردند و با اينكه از مشکلات معیشتی و دیگر مشکلات مردم اطلاع دارند، تاكيد داشتند هیچ مشکل حل‌نشدنی در کشور وجود ندارد.

رشادي همچنين به روز جهانی آب و بحران جدي كم آبي اشاره كرد و افزود: با توجه به وضعيت آب سفره‌های زیرزمینی كه به شدت تخليه شده است قرن آینده، قرن آب خواهد بود و همه کشورهای جهان نیز از اين مساله آگاه هستند و بايستي مسئولان ما نيز فكري براي مساله كنند كه كشور با بحران كم آبي مواجه نشود.

امام جمعه پارس آباد در پايان با تاكيد بر اينكه شهرداری پارس آباد فضایی را برای اقامت مسافران در نظر بگيرد، خواستار نظارت از اماکن عمومی، مسافرخانه ها، مهمانسراها، سالن هاي غذاخوري و همچنين تعطیل نبودن مراکز بهداشتی و درمانی‌ و پاسگاهها در تعطیلات عید نوروز شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد