سرویس: استانی
کد خبر: 76199
|
01:22 - 1396/12/26
نسخه چاپی

مجسمه شهید "مهدي باكري" توسط هنرمند پارس آبادي ساخته شد + عكس

 مجسمه شهید "مهدي باكري" توسط هنرمند پارس آبادي ساخته شد + عكس
یک هنرمند پارس آبادي به خاطر عشق و علاقه به شهید مهدي باكري فرمانده لشگر 31 عاشورا اقدام به ساخت مجسمه وی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، 25 اسفند، سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید مهدی باکری، فرمانده لشکر 31 عاشورا بود؛ سرداری که به بسیجی بودنش افتخار می‌کرد. او علمدار سپاه اسلام بود که همانند علمدار قهرمان کربلا، حضرت اباالفضل العباس (ع‌) داغ برادر دید و سپس خود به شهادت رسید.

عشق و علاقه یک هنرمند پارس آبادي به شهید مهدي باكري باعث شد تا در سالروز اين فرمانده دلاور لشگر 31 عاشورا اقدام به ساخت مجسمه وی كند.

موسی میرزایی سازنده اين مجسمه مي گويد: به دلیل عشق و علاقه وافر به شهدا علی‌الخصوص شهید مهدي باکری، یکی از آرزوهای حرفه‌ای و شغلی او هنرنمایی و ساخت تندیس این شهید بزرگوار بود.

اين هنرمند پارس آبادي گفت: 40 شبانه‌روز برای ساخت اين تندیس وقت گذاشتم و قرار بود تا 20 اسفندماه همزمان با روز شهدا اين كار به اتمام برسد که برخی اتفاقات غیر عادی کارم را چند روزی تاخیر انداخت تا در 25 اسفند که روز بزرگداشت شهید باکری بود موفق به اتمام مجسمه اين شهيد شوم.

وی با بيان اينكه این تندیس به ارتفاع 170 سانتی‌متر در ورودی میدان جعفرآباد مغان نصب خواهد شد، افزود: به شهرداری و شورای شهر جعفرآباد مغان پیشنهاد دادم بدون حتی یک ریال دستمزد این تندیس را ساخته و تقدیم به روح شهید باکری و اهالی شهیدپرور منطقه مغان کنم.

ميرزايي ادامه داد: امنیت و آسایش زندگی امروزه را مدیون خون چنین شهدایی هستیم و بنده وظیفه دانستم شخصیت‌ها و قهرمانانی از جمله شهید مهدی باکری را کار کنم تا نسل های آینده با چنین قهرمانانی به خوبی آشنا شوند.

این کارشناس ارشد رشته تاریخ هنر تاکید کرد: اگر شخصیت کسی را نشناسم و با روحش انس نگیرم نمی‌توانم تندیس آن را درست کنم اما در مورد شهید مهدي باکری از سردار نیکنام و سرهنگ سالمی که از همرزمان شهید باکری بودند اطلاعات خوبی را به دست آورده بودم.

گفتني است، آيين رونمايي از تنديس شهيد مهدي باكري روز شنبه در مراسمی با حضور مسئولین در ميدان جعفرآباد مغان افتتاح خواهد شد.

شهيد مهدي باكري فرمانده لشگر 31 عاشورا در روز 25 اسفند سال 1363 و طی عملیات بدر به خاطر شرایط حساس عملیات، طبق معمول به خطرناکترین صحنه‌های کارزار وارد شد و در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله از نزدیک هدایت می‌کرد، تلاش می‌کرد تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت کند که در نبردی دلیرانه، بر اثر اصابت تیر مستقیم مزدوران عراقی، ندای حق را لبیک گفت و هنگامی که پیکر مطهر اين شهيد را از طریق آبهای هورالعظیم انتقال می‌دادند، قایق حامل پیکر وی، مورد هدف گلوله آر.پی‌.جی دشمن قرار گرفت و قطره ناب وجودش به دریا پیوست.

////

///

///

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد