سرویس: اجتماعی
کد خبر: 76236
|
14:02 - 1397/01/03
نسخه چاپی

چرا نسخه‎ای برای رفع این معضل بسیار حیاتی استان نیست؟!

سرگردانی مسافران نوروزی در نبود تفرجگاه ساحلی در ارس و تالاب اصلاندوز+عکس

 سرگردانی مسافران نوروزی در نبود تفرجگاه ساحلی در ارس و تالاب اصلاندوز+عکس
رودخانه مرزی ارس و تالاب سد میل و مغان در اصلاندوز بعنوان طبیعت بکر استان اردبیل در نبود تفرجگاه گردشگری و تفریحی برای مسافران و میهمانان نوروزی و حتی شهروندان مشکل ساز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،شهروندان میهمان نواز اصلاندوزی اگرچه خوشحالند که طبیعت بکر شهرشان به خوبی معرفی شده و شهر مرزی اصلاندوز مغان مقصد جدید گردشگران شمال غربی استان اردبیل نام گرفته اما از کمبود امکانات و زیرساختهای گردشگری برای میهمانانشان نگران هستند.

با وجود رشد سالانه ورود گردشگران به شهر، طی سالهای اخیر شاهد توسعه زیرساختهای گردشگری متناسب با ظرفیتهای آن نبوده ایم و این در حالی است که گردشگری یکی از اصلی ترین محورهای توسعه این استان شناخته می شود.

طی روزهای آینده و با هجوم خیل عظیم گردشگران به شهر اصلاندوز،کاستی ها و کمبود زیر ساختهای گردشگری با نبود امکانات جامع و منسجم از جمله تفرجگاه گردشگری بیشتر به چشم می خورد تا شهروندان اصلاندوزی به جای مسئولین عرق شرم بریزند.

پارک ها و بوستان های شهری از جمله مراکز عمومی هستند که در تمامی شهرها مورد استقبال اکثر گردشگران و شهروندان قرار می گیرند  و از آنجا که مردم، اوقات فراغت و تفریح و استراحت خود را در این اماکن سپری می کنند انتظار دارند این مجموعه ها دارای امکاناتی نیز باشند.

رودخانه ارس و تالاب سد میل و مغان در اصلاندوز یک ظرفیت گردشگری مرزی بشمار می رود که توسعه زیرساخت‌های گردشگری این منطقه نیازمند حمایت و توجه جدی مسئولان شهری است.

گردشگرانی که به حریم رودخانه ارس یا تالاب سد میل و مغان می آیند از حداقل امکانات یعنی صندلی هم محروم هستند و جایی برای نشستن پیدا نمی کنند تا از طبیعت این نقاط بهره مند شوند.

رود پرآب ارس با هزار و ۷۲ کیلومتر طول از طولانی‌ترین رود داخلی ایران، یعنی کارون طولانی‌تر است.و این پتانسیل می تواند در توسعه صنعت توریسم گردشگری از سراسر نقاط کشور و حتی جهان باشد.

در سطح شهرستان پارس آباد و شهر اسلام آباد برای توسعه گردشگری کارهایی شده از جمله ایجاد تفرجگاه ساحلی ارس، که این نقاط را به یکی از مناطق گردشگری تبدیل ساخته است.

احداث پارک ساحلی در تالاب سدمیل مغان که از ظرفیت‌های مغفول شهر اصلاندوز است یک ضرورت محسوب می‌شود و با توجه به عبور رودخانه ارس از جوار شهر مرزی اصلاندوز مغان ظرفیت‌های فراوانی برای این شهر ایجاد کرده است به همین دلیل ما نیز باید از این پتانسیل خدادادی بهره ببریم.

احداث یک پارک ساحلی، تأثیرات بسیار مثبتی بر روی نوع زندگی شهروندان این شهر بر جای می‌گذارد و پس از احداث این تفرجگاه ساحلی خانواده‌های اصلاندوزی و همچنین میهمانان و گردشگران می‌توانند اوقات خوشی در کنار خانواده خود در فضایی سالم و خانوادگی سپری کنند.

اما نکته قابل تأمل این است که چرا نوش دارویی برای رفع این معضل بسیار حیاتی در استان و شهر مرزی اصلاندوز نیست و هرساله باید شهروندان و مسافران طبیعت با آن دست و پنجه نرم کنند؟!

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد