سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 76246
|
13:34 - 1397/01/04
نسخه چاپی

حمایت از کالاهای ایرانی،بهترین راهکار در پویایی چرخه اقتصاد کشور است/نقش عشایر مغان در رونق اقتصاد و تولیدات داخلی

حمایت از کالاهای ایرانی،بهترین راهکار در پویایی چرخه اقتصاد کشور است/نقش عشایر مغان در رونق اقتصاد و تولیدات داخلی
حمایت از تولید داخلی و کالاهای ایرانی یکی از بهترین راهکارهای رونق بخشی به چرخه اقتصاد و پویایی آن محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۷ را «حمایت از کالای ایرانی» نامیدند، این شعار به دلیل اهمیت تولید، حمایت و نیز مصرف کالاهای ایرانی است.

مصرف کالای تولید داخل می تواند از بیکاری در جامعه جلوگیری و بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کرده و سبب به روزی بیش از پیش جامعه ایرانی شود.

افزایش تولید ملی و رونق کارخانه ها و کارگاه ها سبب ایجاد خود باوری در تولید کنندگان، افزایش اعتماد به نفس،دمیده شدن نشاط و شادابی در میان جوانان و تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.

ضرورت حمایت ملت ایران از چرخه های تولیدی و کالای ایرانی راه حل اساسی برحرکت و جهش اقتصاد کشور است. موضوعی که با رویکرد خرید کالای ایرانی می توان حمایت از کار و سرمایه ایرانی را تحقق بخشید و با رفتاری مثبت نسبت به ارتقاء کیفیت و بهره تولیدات داخلی نیز گامی اساسی را اعمال کرد.دراین رویکرد توجه به خرید کالاهای مورد نیاز از بازار داخلی و تولید ملی بعنوان گام اساسی درحمایت از چرخه های تولید و درخواست بجای مردم برای بهبود کیفیت و ارتقاء اجناس ایرانی می باشد.

شرکت های تولیدی باید در راستای جلب اعتماد مشتریان باید کالاهای باکیفیت و مرغوب تولید کرده و زمینه رضایتمندی مصرف کنندگان را فراهم کنند.

احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت کشور و کل آحاد جامعه امری درونی و با ارزش است که مردمان آن کشور برای توسعه و تعالی میهن خود متعهدانه می کوشند منافع ملی را بر منافع شخصی، گروهی و سازمانی ترجیح می دهند.

ضروری است مسئولان فرهنگی، رسانه های گروهی و مراکز آموزشی در تقویت مسئولیت پذیری و تعهد ملی در جامعه تلاش کنند. چرا که بین تعهد ملی و تلاش و حرکت های جهادی در راستای تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی رابطه معناداری وجود دارد. تعهد ملی سرمایه گذاری ملی و حمایت از سرمایه ملی را فراهم خواهد کرد.

حمایت از تولید داخلی یکی از بهترین راهکارهای رونق بخشی به چرخه اقتصاد و پویایی آن محسوب می شود. حفظ مشاغل موجود در بخش های تولیدی، گسترش و ایجاد شغل های تازه به دلیل فراهم شدن تقاضای جدید برای محصولات موجود و خدمات نو و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری، گسترش چرخه های تولید به صورت مستقیم و غیر مستقیم و تقویت بنیان های امنیتی و دفاعی کشور از جمله این مزیت ها به شمار می رود.

از طرف دیگر حمایت از تولید داخلی افزون بر افزایش توان پولی، مالی و اعتباری کشور و افزایش قدرت وام دهی به دیگر کشورها، افزایش درآمد های دولت ناشی از مالیات و امکان ارایه خدمات عمومی بهتر و در نتیجه افزایش منافع جمعی مردم را به دنبال دارد.

تمام اقشار مختلف مردم نقش موثری در تولیدات داخلی کشور داشته که از این بین عشایر نقش بسزایی در رونق اقتصادیو تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، بدون شک تولیدات عشایر می‌تواند به توسعه ملی در ابعاد گوناگون کمک فراوانی کند.

منطقه اصلاندوز مغان استان اردبیل با داشتن بیش از 50 درصد سکونتگاه عشایریتوانسته نقش بسزایی در اقتصاد استان و کشور داشته باشد و این قشر زحمتکشجامعه ای مولد، پویا و تولید کننده هستند که با تولید محصولات خود نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی،مصرف کنندگان کالاها باید با استفاده از کالاهای ملی و تولیدی کشورمان در تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش کنند.

به گزارشارس تبار،لازم است خرید کالاهای داخلی به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود که امیدواریم با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به آنها، شاهد رونق چرخه تولید باشیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد