سرویس: استانی
کد خبر: 76249
|
14:02 - 1397/01/04
نسخه چاپی

افزایش سه برابری سفر از مرز بین المللی بیله سوار/ استان های شمالی ایران، مقصد مسافران جمهوری آذربایجان+عکس

افزایش سه برابری سفر از مرز بین المللی بیله سوار/ استان های شمالی ایران، مقصد مسافران جمهوری آذربایجان+عکس
افزایش سه برابری سفر از مرز بین المللی بیله سوار باعث شده است آمار مسافران جمهوری آذربایجان به مقصد استان های شمالی ایران، مخصوصا استان اردبیل افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازصبح مغان، همه‌ساله و در چند روز مانده به عید باستانی نوروز و به دلیل نزدیکی مسافت، مرز بین المللی بیله سوار مقصد اصلی سفر مسافران جمهوری آذربایجان به استان‌های شمال غرب کشور به ویژه استان هایی همچون آذربایجان شرقی و مخصوصا استان اردبیل است به طوریکه عمده سفر گردشگران خارجی از این مرز توسط اتباع آذری صورت پذیرفته و سهم عمده سفرهای زمینی مسافران ایرانی به باکو را نیز شامل می‌شود.

امسال پر شور تر از سال گذشته و در تعجب مسئولان، سفر از مرز بیله سوار با رشد دو تا سه برابری مواجه بوده و اتباع آذری نیز با فراغ بال مقصد تعطیلات نوروزی خود را استان اردبیل قرار داده‌اند.

مطابق اعلام مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان از ۲۳ تا ۲۹ اسفندماه سال گذشته به طور متوسط روزانه هفت هزار مسافر از پایانه مرزی تردد داشتند.

 

 

فرماندار بیله سوار نیز در خصوص آخرین وضعیت تردد مسافران از پایانه مرزی از رشد ۱۳۰ درصدی سفرها خبر داد , با یادآوری تردد یک میلیون مسافر در نوروز سال گذشته افزود: تنها در روزهای ۲۵ تا ۲۸ اسفندماه سال گذشته ۲۲ هزار و ۱۸۶ مسافر از پایانه مرزی تردد داشتند.

وی گفت: در سال گذشته ۸۰ درصد از مسافران خارجی و ۲۰ درصد ایرانی بودند و امسال نیز وضعیت ترددها خبر از استقبال مسافران آذری از کشور جمهوری اسلامی ایران می‌دهد.

قبادی اظهار داشت: پیش‌بینی می کنیم تا پایان تعطیلات تعدد سفر از پایانه به بالاترین حد خود برسد و به نسبت سال گذشته با رشد مسافر مواجه باشیم.

گفتنی است به دلیل افزایش تردد تعداد گیت‌ها از چهار مورد به شش مورد افزایش یافته و تلاش مسئولان بر این است که معطلی مسافران در پایانه به حداقل کاهش یابد.

فرنام حامد ظهر رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله‌سوار امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار با اشاره به تردد 24 هزار و 642 مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار در فاصله زمانی 27 اسفندماه سال گذشته تا دوم فروردین ماه امسال، تصریح کرد: از این تعداد ورودی مسافر شامل پنج هزار و 733 نفر و به عبارتی آمار ورود مسافر ایرانی 850 نفر و مسافر خارجی چهار هزار و 883 نفر است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله‌سوار افزود: تعداد مسافران خروجی نیز 19 هزار و 909 نفر است که خروجی مسافر ایرانی 15 هزار و 323 نفر و خروجی مسافر خارجی چهار هزار و 579 نفر بوده است.

حامد بیان کرد: در این مدت 31 هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی از جمله بازارچه مرزی این شهرستان بازدید کرده‌اند که با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در اینحوزه انجام شده تلاش و جدیت بر این بوده تا رضایت خاطر مسافران و گردشگران را از ارائه خدمات در بخش‌های مختلف فراهم آوریم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله‌سوار با اشاره به انجام نظارت مستمر از مراکز اقامتی و گردشگری شهرستان گفت: از 27 اسفندماه سال گذشته تا دوم فروردین‌‌ماه امسال 31 مورد بازدید از مراکز اقامتی و گردشگری در بیله‌سوار انجام شده است

به گزارش صبح مغان افزایش میزان مسافران ورودی و خروجی از مرز بین المللی شهرستان بیله سوار قابلیتی را در این شهرستان به وجود اورده است که با تلاش مسئولان می شود این شهرستان همانند تعطیلات نوروزی در طول سال نیز مسافران را به خود جذب کند اما برای تحقق این هدف باید زیر ساخت های تفریحی گردشی و .. ایجاد شود که در حال حاضر زیر ساخت مناسبی برای تحقق این هدف وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار شهرستان را اینجا ببینید

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد