سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 76301
|
17:37 - 1397/01/10
نسخه چاپی

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل؛

مقاومت یمنی ها، کمر آل سعود را در هم شکسته است

مقاومت یمنی ها، کمر آل سعود را در هم شکسته است
4 سال جنگ ایجاد شده در یمن، نه تنها جوانان مؤمن و مبارز این سرزمین را از مقاومت خسته نکرده، بلکه علاقمندی و عمق اندیشه های اسلام را در بین جوانان یمنی نیز بیشتر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما سجاد محسنی دبیر شورای تبیین مواضع بسیچ دانشجویی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر به بررسی حوادث یمن در آغاز چهارمین سال مقاومت در برابر ماجراجویی و زیاده خواهی های رژیم آل سعود پرداخت و گفت: 6 جنگ ایجاد شده در یمن، نه تنها جوانان مؤمن و مبارز را از مقاومت خسته نکرده، بلکه علاقمندی و عمق اندیشه های اسلام را در بین جوانان این سرزمین بیشتر کرده است.

وی با بیان اینکه  جنگی که بنا بود ظرف چند روز به طور برق ­آسا، همه اهداف سیاسی و نظامی جنگ افروزان را محقق کند ،گفت: این جنگ در حقیقت در یمن بیداری وسیع و بزرگی را شکل داد بطوریکه اگر این بیداری اسلامی به وجود نمی آمد، حکومت عربستان به شیعیان یمن حمله نمی کرد.

محسنی افزود: به برکت جنبش اسلامی پدید آمده توسط علامه حوثی، امروز علی رغم مشقت ها و سختی های تحمیل شده بر یمنی ها شاهد این هستیم که مردم گروه گروه به مذهب تشیع وارد می شوند، چنان که بسیاری از مردم یمن که با شیعه آشنا نبودند، با استفاده از آثار علامه حوثی، شیعه را شناختند.

وی پیروزی های بزرگ شیعیان در جنگ علیه حکومت یمن و عربستان را یادآور شد و گفت: این مقاومت جانانه و پیروزی های چشمگیر در واقع به شیعیان یمن قداست بخشیده است.

وی با بیان اینکه شیعیان در یمن از هستی و هویت و حق حیات خود دفاع می کنند، گفت: حکومت یمن قصد داشت شیعیان را از بین ببرد، از این رو کتاب هایشان را سوزاند، مساجدشان را ویران کرد وشخصیت هایشان را تخریب کرد و حتی کتاب های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را نیز ممنوع کرد تا با ممانعت از برگزاری مراسم عید غدیر عاشورا بتواند به امیال پست خود برسد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود به مقایسه صدام و علی عبدالله صالح پرداخت و گفت: حکومت یمن همانند حکومت بعثی صدام در عراق با شیعیان رفتار می کرد.

وی افزود:صدام معتقد بود که نیازی به شیعیان در عراق ندارد، امروز هم علی عبدالله صالح معتقد است که شیعیان در یمن جایی ندارند. حکومت یمن و عربستان هر دو برای محو تشیع در یمن دست به دست هم داده اند.

محسنی با بیان اینکه حوثی ها در واقع امروز  از زندگی خود، ناموس و فرزندان و اموالشان دفاع می کنند، ادامه داد؛ آنها می خواهند حق حیات داشته باشند و معتقدند اگر مقاومت نکنند همگی از بین خواهند رفت.

وی حمله به یمن را می‌توان حاصل نگرانی شدید عربستان از سونامی گفتمان مقاومت از عراق تا بحرین و از فلسطین تا لبنان و از بحرین تا یمن هم دانست و گفت: عربستان می‌خواهد نقشی را که ایران در جبهه مقاومت ایفاء می‌کند در جبهه سازش ایفاء کند ولی چون در صحنه، بازی را به حریف واگذار کرده سعی دارد با این لشکرکشی‌ها موقعیت خود را به عنوان یک رهبر منطقه‌ای از سوی سایر بازیگران به رسمیت بشناساند و غرور جریحه‌دار شده خود را نزد ملت‌های منطقه بازیابی کند.

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش انقلاب اسلامی ایران در مقاومت یمنی ها اشاره کرد و گفت: بدون شک انقلاب اسلامی ایران، باعث به وجود آمدن بیداری اسلامی در جهان اسلام شده است

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه مردم یمن در چهارمین سال تجاوز عربستان سعودی به کشور خود قرار دارند، گفت: سران عربستان که مدعی تصرف یمن در طی چند هفته بودند اکنون شاهد هدف قرار گرفتن  نقاط حساس نفتی در داخل خاک خود هستند

وی افزود:مقاومت مردم یمن در مقابل جبهه استکبار و سران دنیا پرست یمن پایانی غم انگیز برای قدرت های شیطانی و شادی بخش برای مستضعفین  عالم خواهد داشت.

محسنی افزود: اگر مردم یمن در این عرصه حساس موفق شوند قطعا تاثیر عمیق بر ملت های تحت سلطه و زورگویی استبداد و استکبار خواهد گذاشت بطوریکه که نقطه شروع این جبهه گیری جدید، داخل خاک عربستان خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شیعیان یمن سال ها تحت ظلم به معنای واقعی کلمه قرار  داشتند، گفت:آنها برای بازپس گیری حق مسلم خود در مقابل این رژیم قبیله ای قرار خواهند گرفت.

وی افزود: تشکیل حکومت توسط مردم می تواند شروعی برای خط بطلان کشیدن روی استکبار منطقه ای و آغاز یک صف آرایی جدید در جبهه مقاومت باشد بطوریکه کمر صهیونیسم را در منطقه در هم خواهد شکست.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد