سرویس: سبلان ما
کد خبر: 76358
|
17:12 - 1397/01/22
نسخه چاپی

موج مصرف کالای ایرانی و پویایی اقتصاد ملی

موج مصرف  کالای ایرانی و پویایی اقتصاد ملی
بدون تردید همه ما بر این باور هستیم که هیچ ملتی تغییر نمی یابد و یا هیچ ملتی به سعادت نمی رسد مگر اینکه به داشته های خود ایمان داشته و خود را ملزم به رعایت بسیاری از اصول از جمله کار و تلاش و تولید نماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مامسئولان و مردم در تحقق شعار سال دخیل هستند اما مردم سهم بیشتری خواهند داشت چراکه موج عظیم مصرف کالای ایرانی با دستان آنان به راه خواهد افتاد و این موج لازمه اصلی تحقق شعار سال خواهد بود تا اقتصاد ملی هم به پویایی و شکوفایی لازم دست یابد، تولید ملی حمایت شود و اقتدار روزافزون حاصل آید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، بار دیگر نقشه راه ارزشمندی را برای مردم و مسئولان ترسیم نمودند تا با گام برداشتن در مسیر آن چرخه اقتصادی ملی تقویت، موانع تولید رفع و ایجاد اشتغال از دامنه گسترش ویژه ای برخوردار گردد.

بدون تردید همه ما بر این باور هستیم که هیچ ملتی تغییر نمی یابد و یا هیچ ملتی به سعادت نمی رسد مگر اینکه به داشته های خود ایمان داشته و خود را ملزم به رعایت بسیاری از اصول از جمله کار و تلاش و تولید نماید.

در چندین سال گذشته رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به موضوع اقتصاد داشته اند و با نامگذاری سال ها تلاش کرده اند نگاه مردم و مسئولان را به موضوعات اقتصادی، معیشتی و کارآفرینی معطوف دارند تا در شرایطی که بخشی از دنیا به واسطه سلطه ابرقدرت شیطان صفت مسیر معیشت توام با آرامش را برای کشور ما مسدود ساخته و با انواع ترفندها از جمله تحریم های اقتصادی سعی در به زانو درآوردن ملت مقاوم ایران دارد، بتوانند با همدلی و اتحاد و تاکید بر کارآفرینی و اشتغالزایی و راه اندازی واحدهای تولیدی از وابستگی به دیگران خودکفا شده و با تکیه بر ایمان و باور ملی به آرامش و آسایش معیشتی و اقتصادی دست یابند.

تردیدی نیست که حمایت از کالای ساخت داخل به عنوان تولید داخلی یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی می تواند کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت بیشتر قرار دهد که این مهم نیازمند فرهنگ سازی مطلوب هم در زمینه تولید و هم در زمینه مصرف دارد.

اگر مردم و مسئولان خود را دارای تکالیف مشخصی در حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی می بینند پس گام اول، اعتماد به توانمندی ها و  همدلی و وحدت عمومی است تا به دنیا نشان دهیم برای ایرانی هرگز بن بستی وجود ندارد. اگر در مرحله اول مسئولان نظام در همه قوا و نهادها و مراجع، از همبستگی لازم برخوردار شوند و خود مصرف کننده اصلی کالای ایرانی باشند، بسیاری از موانع در این زمینه برداشته می شود.

گام بعدی، توجه تولید کنندگان به نیازهای ضروری جامعه و بالا بردن کیفیت کالای ایرانی است تا این تولید برآمده از عشق و ایمان بتواند در عرصه جهانی هم خودنمایی کند و علاوه بر رفع نیازمندی های داخلی از دروازه های سایر کشورها نیز عبور کند. واقعیت این است که مردم ما از بسیاری از تولیدات داخلی به ویژه در زمینه خودرو و پوشاک ناراضی هستند و اگر تولید باکیفیت در این عرصه ها هم صورت پذیرد با آرامش بیشتری گرایش به مصرف آنها شکل خواهد گرفت.

گام دیگر، عزم عمومی برای خرید و مصرف کالاها و استقبال شایسته از کالای ایرانی در داخل کشور است تا بتواند چرخ های اقتصادی را به گردش درآورد. این چرخش می تواند پنجره های اشتغالزایی را باز کند و خیل عظیم جوانان جویای کار آبرومندانه را زیر چتر خود قرار دهد.

طبیعی است که توجه به جوانان در همه زمینه ها کارگشا می باشد و باید از ظرفیت جوانان در کشور برای بخش مدیریتی نیز بهره بیشتری گرفته شده و اعتماد لازم به آنان به عمل آید.

با این توصیف می توان گفت مسئولان و مردم در تحقق شعار سال دخیل هستند اما مردم سهم بیشتری خواهند داشت چراکه موج عظیم مصرف کالای ایرانی با دستان آنان به راه خواهد افتاد و این موج لازمه اصلی تحقق شعار سال خواهد بود تا اقتصاد ملی هم به پویایی و شکوفایی لازم دست یابد، تولید ملی حمایت شود و اقتدار روزافزون حاصل آید.

بنابراین با حفظ همه الزامات اقتصاد مقاومتی و توجه بیش از پیش به آن، باید دست در دست هم دهیم تا حمایت از کالای ایرانی درحدیک شعار باقی نماند و اهداف و چشم اندازهای پیش بینی شده در این خصوص به سرمنزل مقصود برسد و فراموش نکنیم هیچکس به جز خود ما نمی تواند به سرنوشت و آینده ما نگران و باشد.

یادداشت: مهران محمدی روزنامه نگار

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد