سرویس: ورزشی
کد خبر: 76414
|
10:42 - 1397/02/01
نسخه چاپی

شاهکار شهریار؛ سایپا در مسیر آسیا

شاهکار شهریار؛ سایپا در مسیر آسیا
هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال کشورمان در حالی روز یکشنبه، به صورت همزمان، برگزار می شود که شاگردان علی دایی در تیم سایپا امیدوراند، با لغزش تیم های ذوب آهن و استقلال، در یک هفته مانده به پایان لیگ، نایب قهرمانی خود در این مسابقات را جشن بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما_ مصطفی محمدی/ هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال کشورمان در حالی از ساعت 18 روز یکشنبه، به صورت همزمان برگزار می شود که شاگردان علی دایی در تیم سایپا امیدوارند، با لغزش تیم های ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران، در یک هفته مانده به پایان لیگ، نایب قهرمانی خود در این مسابقات را جشن بگیرند.

تیم سایپا که در این فصل از رقابت‌ها به ویژه در نیم فصل دوم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت باید به مصاف گشترش فولادی برود که نه ترس از سقوط دارد و نه امیدوار به کسب سهمیه ‌آسیایی است و همین مسئله می‌تواند چاقوی دولبه برای یاران دایی باشد.

اما در این میان دایی برای کسب عنوان نایب قهرمانی در یک هفته مانده به پایان لیگ، نیم نگاهی به بازی‌های دیگر نیز دارد.

"ذوب آهن اصفهان" یکی از تیم‌های موفق لیگ که با کسب 49 امتیاز در یک امتیازی سایپا در جایگاه سوم قرار دارد و باید به مصاف پرسپولیسی برود که قهرمانی خود را تثبیت کرده و بازی با ذوب چندان اهمیتی برایشان ندارد؛ هر چند تیم برانکو نشان داده، رکورد زدن در لیگ را دوست دارند و حالا امیدوارند با کسب 6 امتیاز در دو هفته پایانی، به رکورد میانگین بیشترین امتیاز در یک دوره از مسابقات دست یابند.

اما در سوی دیگر، استقلال رده سومی نیز میزبان پیکانی خواهد بود که حداقل روی کاغذ شانس کسب سهمیه آسیایی و حتی نایب قهرمانی لیگ را دارد و همین مسئله باعث می شود که بازی برای یاران "شفر" بازی آسانی نباشد.

تیم استقلال تهران در 28 هفته از رقابت‌های لیگ توانسته 48 امتیاز به دست آورد و پیکان نیز با 45 امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارد و همین موضوع بر جذابیت این بازی می‌افزاید.

با همه این تفاسیر اگر شهریار می‌خواهد جشن نایب قهرمانی خود را روز یکشنبه در تهران برپا کند باید هر سه امتیاز بازی با گسترش فولاد را از آن خود کند و منتظر شکست ذوب آهن برابر پرسپولیس و از دست امتیاز توسط استقلال تهران باشد تا به این مهم دست یابد.

البته صرف نظر از هر اتفاقی، باید عملکرد دایی در کسوت مربیگری سایپا را ستود؛ شاید در آغاز لیگ، برای خوشبین‌ترین هوادار سایپا هم حضور این تیم در جایگاه دوم دور از انتظار بود اما دایی بازهم نشان داد "خواستن توانستن است".

علی دایی که سال گذشته نیز توانست نفت بحران زده را قهرمان جام حذفی کند و این بارهم نشان داد مسیر آسیایی شدن را خوب بلد است.

در هر حال تنها دو هفته دیگر باید صبر کرد تا شاید شاهد شاهکار دیگری از شهریار فوتبال ایران باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد