کد خبر: 76427
|
17:01 - 1397/02/04
نسخه چاپی

ورود اسنپ به اردبیل؛

محمدی: سامانه هوشمند حمل و نقل، نباید باعث تضییع حق آژانس‌داران و تاکسیرانان شود

محمدی:  سامانه هوشمند حمل و نقل، نباید باعث تضییع حق آژانس‌داران و تاکسیرانان شود
فعالیت اسنپ یا سامانه هوشمند حمل ونقل که از سال 93شروع شده حالا به سیستم حمل و نقلی اردبیل نیز ورود کرده و این روزها تبلیغات گسترده ای برای جذب راننده و البته رغبت مسافران برای استفاده از این اپلیکیشن صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اسنپ یا سامانه هوشمند حمل ونقل؛ شرکتی که از زمستان ۹۳ فعالیت خود را در تهران آغاز کرد و بعد از آغاز فعالیت در شهرهای کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، قم، تبریز و اهواز حالا توانسته خود را به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تاکسی آنلاین در ایران به مردم بشناساند.

البته آغاز فعالیت این شرکت حمل و نقلی بی حاشیه نیز نبوده است؛ این شرکت در هر شهر و استانی که فعالیت خود را آغاز کرده با اعتراض گسترده تاکسیرانان و آژانس داران مواجه شده است.

اتفاقات رخ داده در کرمان و قم و اعتراض رانندگانی که بعد از سال‌ها کار و تلاش، حالا فعالیت این شرکت را به نوعی تضییع حقوق خود می‌دانند، تنها نمونه ای از نارضایتی‌ها است.

این سامانه حالا به سیستم حمل و نقلی اردبیل نیز ورود کرده و این روزها تبلیغات گسترده ای برای جذب راننده و البته رغبت مسافران برای استفاده از این  اپلیکیشن صورت می‌گیرد.

در همین رابطه تقی محمدی رئیس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه اردبیل در گفتگو با خبرنگارسبلان‌مابا بیان اینکه اسنپ و دیگر سامانه‌های هوشمند حمل و نقلی، صرفا به عنوان شرکت ثبت شده‌اند گفت:  این شرکت‌ها تحت نظارت هیچ اتحادیه و نهادی نیستند و این مسئله می‌تواند مشکلات عدیده ای را برای مردم به وجود آورد.

وی با اشاره به مشکلات و تبعات استفاده از این سیستم در شهرهای مختلف از جمله قم و کرمان اظهار کرد: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و بسترسازی برای فعالیت این شرکت زیر نظر اتحادیه ها، حقوق آژانس داران و تاکسیرانان تضییع نشود.

البته در این میان برخی رانندگان از پایین بودن نرخ حمل و نقل اسنپ نیز اظهار نارضایتی می‌کنند چرا که این مسئله می تواند در دراز مدت باعث حذف رانندگان تاکسی تلفنی‌ها و تاکسی داران از جریان حمل و نقل شود که خود بیکاری بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

در هر حال باید باور داشت که تکنولوژی زندگی را برای انسان آسان کرده است و همه افراد دوست دارند در اقل زمان بیشتزین فعالیت را داشته باشند اما نباید این مسئله باعث شود تا از تاثیرات منفی و مشکلات احتمالی این تکنولوژی چشم پوشی کرد و انتظار می رود مدیران و مسئولان استانی و کشوری با برنامه ریزی مناسب، مزایا و معایب سامانه هوشمد حمل و نقل را سنجیده و با ارائه و اجرای بهترین راهکار، مانع تضرر افراد و شهروندادن شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد