سرویس: استانی
کد خبر: 76457
|
00:07 - 1397/02/18
نسخه چاپی

فرمانده بسیج عشایری استان اردبیل:

سومین جشنواره کوچ عشایر در اصلاندوز برگزار می شود

سومین جشنواره کوچ عشایر در اصلاندوز برگزار می شود
فرمانده بسیج عشایری استان اردبیل گفت:سومین جشنواره کوچ عشایری روز شنبه 22 اردیبهشت ماه در روستای ایدر اصلاندوز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،سرهنگ حسین حسین زاده امروز در جلسه شورای اداری از برگزاری سومین جشنواره کوچ عشایر در منطقه اصلاندوز خبر داد و گفت:این جشنواره ساعت 9 صبح روز شنبه 22 اردیبهشت ماه در محله قیزیل یورد روستای ایدر اصلاندوز برگزار می شود.

وی با اشاره به غرفه بندی محل جشنواره و برگزاری برنامه های متنوع گفت:برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی،ورنی و صنایع دستی،بازی ها و پخت غذاهای بومی محلی،برپایی آلاچیق،پایگاه سلامت،نمایشگاه حجاب و عفاف،غرفه شهدای بسیج عشایری،بایاتی خوانی،قرائت شعر و سخنرانی از مهمترین برنامه های جشنواره کوچ عشایر خواهد بود.

فرمانده ناحیه عشایری با بیان اینکه حضور پرشکوه مسئولان به همراه کارکنان در این جشنواره حائز اهمیت است افزود:با همت و تعامل و همکاری مسئولان ادارات شاهد برگزاری هر چه با شکوهتر سومین جشنواره کوچ عشایری خواهیم بود.

سید عباس مینایی بخشدار اصلاندوز نیز گفت:بخش بزرگ اصلاندوز به عنوان گلوگاه شمال استان اردبیل،دارای پتانسیل عظیم و قرار گرفتن در نقطه استراتژیک شرایط خاصی دارد که از حالت بخش بودن خارج است و تمام برنامه ها و کارها در سطح شهرستان انجام می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره کوچ عشایر با محوریت سپاه گفت:مساعدت و حضور کلیه ادارات و مسئولان دستگاههای اجرایی بخش در این جشنواره یقینا باعث پرونق شدن این برنامه خواهد شد که لازم است همچون یادواره شهدای بسیج عشایری در این زمینه نیز سنگ تمام بگذاریم.

بخشدار اصلاندوز با بیان اینکه دستاوردها و توانمندی های عشایر در اینگونه جشنواره ها بخوبی به مردم معرفی می شود افزود:برگزاری جشنواره کوچ عشایری فرصت مناسبی است تا آداب و رسوم و سبک زندگی عشایر زنده نگهداشته شود.

گفتنی است،جلسه شورای اداری اصلاندوز که با موضوع برگزاری جشنواره کوچ عشایر در محل سالن جلسات بخشداری تشکیل شده بود هریک از مسئولان ادارات نظرات و پیشنهادات خود را برای برگزاری این جشنواره ارائه دادند.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد