سرویس: سبلان ما
کد خبر: 76473
|
09:52 - 1397/02/19
نسخه چاپی

هر زردی، تاکسی نیست! / افزایش مسافربران شخصی در خیابان های شهر اردبیل

هر زردی، تاکسی نیست! / افزایش مسافربران شخصی در خیابان های شهر اردبیل
خودروهای زرد رنگ با پلاک شخصی در سطح شهر اردبیل اقدام به مسافر کشی می کنند و با اینکار بر معیشت رانندگانی که با هزینه زیاد اقدام به تهیه تاکسی کرده اند سایه می اندازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، رانندگی تاکسی را باید جزو مشاغل سخت به حساب آورد چرا که باید از صبح تا شب در خیابان‌ها رانندگی کنند تا هزینه زندگی شان را در بیاورند؛ حال اگر چند روزی قصد سفر کرده و یا بیمار شوند و نتوانند کار کنند، از مزد آن روز بی‌بهره می‌مانند!

تاکسیران ها نه روز می‌شناسد و نه شب! نه سرما و نه گرما، شغلی برای تمام روزها و فصول! 

پای درد دل راننده تاکسی‌ که بنشینی، سختی شغلشان را درک میکنی؛ در کنار این همه سختی و مشکلات، حالا مشکل دیگری گرییان‌گیرشان شده و آن هم کوچکتر شدن سفره معیشتشان به دلیل افزایش مسافربرهای شخصی است!

متاسفانه در نبود فضای کسب و کار در اردبیل، روز به روز بر تعداد مسافربرهای شخصی در سطح شهر اضافه می‌شود و در این میان مسافرکش‌هایی هم هستند که با خودروی زرد رنگ شبیه تاکسی در سطح شهر تردد می کنند و با اینکار بر معیشت رانندگانی که با هزینه زیاد اقدام به تهیه تاکسی کرده اند نیز سایه می اندازند.

در این میان با توجه به اینکه شهروندانی هستند که تمایلی به سوار شدن به خودروهای پلاک شخصی ندارند اما زردی رنگ خودرو باعث فریب خوردنشان می‌شود و بدون توجه به پلاک خودرو، احساس می کنند که سوار تاکسی شده اند؛ غافل از آنکه بدانند هر خودروی زردی، تاکسی نیست.

یکی از تاکسیران ها در مصاحبه با خبرنگارسبلان‌ماگفت: خودروهای پلاک شخصی که روز به تعداد آن ها نیز اضافه می شود با تردد خود در سطح شهر باعث ایجاد اختلال در کسب و کار ما شده اند.

وی ضمن گلایه از مسئولان به دلیل عدم برخورد با این مسافربرها بیان کرد: خیلی از ما به سازمان ها و نهادهای ذیربط مراجعه کرده ایم ولی مسئولان عزم جدی برای حل این معضل را ندارند.

طبق مقررات، مسافربری با وسیله نقلیه شخصی ممنوع است و رانندگان دارای خودروی شخصی اجازه جابجایی مسافر در سطح شهر را ندارند و قانون نیز برای این افراد جریمه‌ای را در نظر گرفته است.

رانندگانی که متقاضی تبدیل خودروی خود به تاکسی هستند یا قصد دریافت تاکسی را دارند می‌بایست به شرکت تاکسیرانی مراجعه کرده و در خواست دریافت تاکسی یا تبدیل خودروی خود به تاکسی را کنند و سپس باقی مراحل برایشان طی شود.

تاکسی به دلیل امنیتی که دارد همواره مورد توجه بخش قابل توجهی از شهروندان به ویژه زنان و کودکان قرار دارد بنابراین مسئولان امر در این زمینه تدابیر لازم را اندیشیده و شرایطی ایجاد کنند که تاکسیرانان بی‌دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند.

مردم نیز با کمک و اطلاع‌ رسانی از فعالیت خودروهای پلاک شخصی باید مانع از اختلال در روند کاری رانندگان تاکسی شوند تا در حق رانندگان مسافرکش و زحمت‌کش ظلم نشود؛ هر چند همه این معضلات از چالشی به نام بیکاری در اردبیل نشات می‌گیرد.

 

انتهای پیام/ز

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد