کد خبر: 76485
|
15:06 - 1397/02/20
نسخه چاپی

بیانیه مشترک بسیج دانشجویی و طلاب استان؛

اعتماد به‌ کشورهای‌ اروپایی حاضر در برجام، اشتباه‌ استراتژیک‌ است

اعتماد به‌ کشورهای‌ اروپایی حاضر در برجام، اشتباه‌ استراتژیک‌ است
بسیج دانشجویی و روحانیون استان با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا اعلام داشت: اعتماد به سه کشور اروپایی حاضر در برجام،اشتباه استراتژیک است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی به همراه بسیج اساتید،طلاب و روحانیون استان اردبیل با صدور بیانیه ای بی احترامی رئیس جمهور آمریکابه ملت ایران و تداوم بدعهدی های این دولت مستکبر علیه ایران اسلامی را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است:

رئیس جمهور آمریکا در شامگاه 18 اردیبهشت، به طور رسمی خروج این کشور از معاهده ی برجام را اعلام کرد. دستگاه دیپلماسی کشور طی مذاکرات فشرده با گروه 1+5 در نهایت در تیرماه سال 94 معاهده ی برجام را به امضای طرف های غربی و آمریکا رساند و گروه 1+5 متعهد شد در قبال توقف برنامه های هسته ای ایران، ضمن برداشتن تحریم های هسته ای؛ شرایط را برای تسهیل مبادلات تجاری و بانکی، فروش نفت، بازگشت دارایی های بلوکه شده ی کشور و .... را فراهم نماید اما از همان روزهای نخست، دولت آمریکا با نقض مکرر تعهدات در برجام، به تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی و اعمال محدودیت های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و در عمل، هیچ گشایشی در خصوص وعده های داده شده حاصل نشد.

این بیانیه می افزاید: همان گونه که مقام معظم رهبری بارها و بارها بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تأکید کرده اند، مسأله ی هسته ای تنها یک بهانه ای بیش برای آن ها نبود و کوتاه شدن منافع آمریکایی ها از ایران و وجود رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه، دلیل اصلی تضاد ذاتی و دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران بوده است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه ایالات متحده ی آمریکا از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، به انحاء مختلف نظیر: اعمال تحریم ها برای اشخاص حقیقی و حقوقی، حمایت همه جانبه از رژیم بعث عراق در جریان تجاوز و حمله به جمهوری اسلامی ایران، حمایت و تجهیز گروهک تروریستی منافقین، سرنگون ساختن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس، حمایت و پشتیبانی از نیروهای معاند و ضد انقلاب، اختصاص میلیاردها دلار برای تضعیف و براندازی نظام، همراهی با رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته ای کشور، اتهام زنی در رابطه با مسائل مربوط به حقوق بشر و موشکی علیه ایران، راه اندازی گروه تروریستی-تکفیری داعش به منظور نابودی محور مقاومت و تضعیف قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و دهها مورد دیگر، دشمنی دیرینه ی خود را با انقلاب اسلامی ایران به اثبات رسانده است، می افزاید:در برهه ی کنونی که آژانس بین المللی انرژی اتمی، به طور مکرر و باصراحت، پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام را تأیید نموده است؛ آمریکا که هیچ بهانه ای برای خارج شدن از برجام را نداشت؛ نمایش مضحک و خیمه شب بازی روزهای اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه ی هسته ای کشورمان را مستمسکی برای خارج شدن از این معاهده ی بین المللی قرار داد.

بسج طلاب و روحانیون، بسیج اساتید و بسیج دانشجویی استان اردبیل در پایان این بیانیه ضمن محکوم کردن این اقدام خارج از عرف و قوانین بین المللی آمریکا و تجدید بیعت با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و نایب برحق ایشان حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) و دعوت از آحاد ملت شریف و همیشه در صحنه حاضر کشورمان برای شرکت در راه پیمایی سراسری 21 اردیبهشت که پس از اقامه ی نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود، موارد ذیل را خاطر نشان می سازد:

1- به رئیس جمهور سبک سر و جاهل آمریکا هشدار می دهیم که دست از لفاظی و تهدید ملت ایران بردارد و بداند ملت عاشورایی ایران با تأسی از مکتب اهل بیت و سالار شهیدان، شهادت در راه صیانت از ارزش های مقدس انقلاب اسلامی را افتخاری ارزشمند برای خود دانسته و هرگونه تهدید و تجاوز احتمالی را به صورت قاطع و کوبنده پاسخ خواهد داد.

2- از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می رود با اتخاذ تدابیر خردمندانه و به منظور استیفای حقوق هسته ای و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و نصب العین قراردادن فرامین حکیمانه ی مقام معظم رهبری در خصوص غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و غرب، اقدامات متقابل را درخصوص خروج آمریکا از برجام انجام دهد.

3- مجلس شورای اسلامی در راستای عمل به وظایف ذاتی خود و به منظور حفظ استقلال، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، باید در قبال این اقدام خصمانه واکنش نشان داده و در صورت لزوم با تصویب برخی طرح ها، زمینه ی بازگشت ایران به فناوری های هسته ای در دوران قبل از برجام را فراهم نماید.

4- خوشبین بودن و اعتماد به سه کشور اروپایی حاضر در برجام که دشمنی آن ها با انقلاب اسلامی ایران بر هیچ کس پوشیده نیست، یک خطای فاحش و یک اشتباه استراتژیک به حساب می آید.

5- در سال حمایت از کالای ایرانی، باید با سرلوحه قراردادن سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات ملی که یگانه راه علاج مشکلات کنونی است، کشور را در برابر انواع تهدیدها و تحریم ها بیمه نمود.

6- مسئولین کشور که در آستانه ی یک«آزمون بزرگ» قرار دارند؛ باید با حفظ وحدت و همدلی و اتخاذ تدابیر هوشمندانه و عاری از احساسات؛ در راستای تأمین نیازهای اساسی مردم و به ویژه جوانان، استفاده از ظرفیت های بی شمار داخلی، مدیریت صحیح و بهینه ی امکانات و حفظ و تقویت دستاوردهای بی بدیل هسته ای، تهدیدها را به فرصت تبدیل نمایند.

انتهای پیام/

امضا کنندگان بیانیه:

بسیج طلاب و روحانیون

 بسیج اساتید

بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد