سرویس: استانی
کد خبر: 76498
|
10:08 - 1397/02/22
نسخه چاپی

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد؛

مطالعه و تدوین طرح مرمت محوطه باستانی شهر یری/ 17 پروژه مرمت و ساماندهی آثار تاریخی در اردبیل عملیاتی شد

مطالعه و تدوین طرح مرمت محوطه باستانی شهر یری/  17 پروژه مرمت و ساماندهی آثار تاریخی در اردبیل عملیاتی شد
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اجرای مرمت و ساماندهی 17 اثر تاریخی در این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، منصور عالیقدر صبح امروز در جلسه بررسی مرمت آثار تاریخی اردبیل اظهار داشت:  مرمت و ساماندهی 17 اثر تاریخی در این استان طی سال گذشته جرا شد که به این منظور دو میلیارد و 530 میلیون تومان اعتبار ملی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اختصاص دو میلیارد و 710 میلیون و 900 هزار تومان جهت مطالعه، ساماندهی و مرمت 47 اثر تاریخی اضافه کرد: از جمله مهمترین اقدامات مرمت و ساماندهی مربوط به فعالیت های صورت گرفته در مجموعه بقعه ثبت جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و سایت پیرامون آن است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مرمت و ساماندهی بقعه شیخ حیدر مشگین شهر و سایت پیرامون آن اشاره کرد و گفت: همچنین عملیات مرمت و ساماندهی در بخشی از بقعه شیخ جبرئیل کلخوران انجام شده است.

عالیقدر با اشاره به فراوانی خانه های تاریخی در اردبیل به انجام عملیات مرمت و ساماندهی در 16 خانه تاریخی اشاره از انجام عملیات مرمت و ساماندهی در جمعه مسجد اردبیل، پل های تاریخی اردبیل، مصلی اردبیل، حسینیه مجتهد، حمام پیرزرگر، حمام یعقوبیه، خانه شریعت و خانه چنذاب خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت تاریخی و فرهنگی بازار تاریخی اردبیل ادامه داد: سال گذشته عملیات مرمت در راسته بازار چاقوسازان و سرای وکیل از مجموعه بازار اردبیل انجام شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مطالعه و تدوین طرح مرمت محوطه باستانی شهر یری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه توانستیم مطالعه و مرمت اضطراری کهنه قلعه اثر باستانی شهرستان مشگین شهر را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد