سرویس: سیاسی
کد خبر: 76518
|
09:09 - 1397/02/24
نسخه چاپی

حقیقت پور :

التزام کافی در برجام نباشد، قانون «اقدام متقابل» اجرا می شود

التزام کافی در برجام نباشد، قانون «اقدام متقابل» اجرا می شود
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت عدم التزام کافی از طرف های دیگر ۱+۵ در دو هفته آینده، قانون «اقدام متقابل و متناسب» اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،منصور حقیقت پور با اشاره به نقض برجام با خروج آمریکا از آن اظهارداشت: آمریکایی ها از روز اول نیز مطابق منویات برجام عمل نکرده اند و تحریم ها را در حوزه های حقوق بشر و نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ادامه دادند.

وی افزود: اتفاقی که اخیرا افتاد، این بود که شاهد خروج یک جانور موذی از مجموعه ۱+۵ بودیم و در خصوص ضرب‌الاجل دو هفته ای هم که ایران درباره آینده برجام ارائه کرده، کشورهای اروپایی و روسیه و چین باید این اطمینان و التزام را بدهند که آیا به تعهداتشان عمل می کنند یا خیر. اگر التزام کافی را ندهند و بانک ها و شرکت هایشان از تهدیدات آمریکا بترسند و منافع ما را تامین نکنند، ما نیز طبق قانون سال ۹۴ (قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام) برای خروج از برجام آماده‌ایم و الزامات آن را هم تامین می کنیم.

حقیقت پور در عین حال تاکید کرد: البته این مسئله از لحاظ حقوقی باید بررسی شود که آیا با خروج یک عضو، برجام لغو شده است یا خیر، ولی مسئله اینجاست که برجام مصوبه شورای امنیت سازمان ملل را در پشت سر خود دارد.

وی اظهارداشت: هر چند اتحادیه اروپا اعلام پایبندی کرده است، ولی باید پایبندی آنها را در عمل ببینیم؛ قطعا اروپایی ها و چینی ها ممکن است مواضع خود را جابجا کنند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این دو هفته باید التزام کافی از طرف های دیگر ۱+۵ دریافت شود، تصریح کرد: در غیر اینصورت، بر پایه منافع ملی تصمیم گیری خواهد شد.

مهر

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد