سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 76552
|
17:00 - 1397/02/28
نسخه چاپی

گلایه شدید امام جمعه اصلاندوز از بی توجهی مدیر کل امور عشایری استان اردبیل به مشکلات عشایر

 گلایه شدید امام جمعه اصلاندوز از بی توجهی مدیر کل امور عشایری استان اردبیل به مشکلات عشایر
امام جمعه اصلاندوز گفت:متاسفانه کسی را برای مدیر کلی عشایر انتخاب کردند که بفکر عشایر نیست و به مشکلات آنان رسیدگی نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،حجت الاسلام والمسلمین"عظیم اسدزاده" در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز با گلایه شدید از بی توجهی مدیر کل امور عشایری استان اردبیل به مشکلات عشایر منطقه اظهار کرد:متاسفانه کسی را برای مدیر کلی عشایر انتخاب کردند که بفکر عشایر نیست و به مشکلات آنان رسیدگی نمی کند.

وی با انتقاد از عدم حضور وی در جشنواره های مختلف عشایر و بازی های بومی محلی منطقه گفت:عشایر با هزاران گرفتاری و مشکلات و بی آبی دست و پنجه نرم میکند و عشایری که حیات و عزت نظام است و شبانه روزی زحمت می کشند،متاسفانه مدیر کل امور عشایری استان این قشر زحمت کش را فراموش کرده است.

امام جمعه اصلاندوز افزود:امور عشایری برنامه اش چیست؟چرا به این مساله رسیدگی نمی کند؟چرا استاندار اردبیل تجدید نظر نمی کند؟چند سال است این آقا مسئولیت دارد اما وظیفه اش را انجام نمی دهد.که امیدواریم در استان نسبت به این مساله بطور جدی و اساسی فکر شود.

حجت الاسلام اسدزاده در بخش دیگری از خطبه ها به نامه ترامپ رییس جمهور آمریکا به حاکمان سرسپرده حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و گفت:نامه ای که با زبان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر فرهنگیان افشا شد.

وی با بیان اینکه ترامپ در این نامه بصورت آمرانه و سرسختانه و با جدیت از حاکمان خلیج فارس خواسته جلوی نفوذ ایران اسلامی در خاورمیانه گرفته شود افزود:تحریک کشورهای حاشیه خلیج فارس برای رقابت تسلیحاتی و تشکیل ائتلاف ضد ایرانی و ضد مقاومت از مطالب نامه ترامپ به حاکمان کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

امام جمعه اصلاندوز در ادامه به مساله برجام و خروج یکجانبه آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت:هدف از مذاکرات در برجام برداشته شدن تحریمهای اقتصادی بود،اما با برجام و بدون برجام همچنان تحریمها اضافه شدند.

حجت الاسلام اسدزاده افزود:مسئولان امر از جمله وزارت خارجه و رییس جمهور باید در این مساله هوشمندانه و آگاهانه وارد شوند،چرا که شواهد و ظواهر نشان می دهد یقینا اروپا به برجام پایبند نخواهد شد چون اروپا حیات خلوت آمریکاست.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از اول بارها می فرمودند نباید به آمریکا اعتماد کرد گفت:مسئولان ما در این راه زحمت کشیدند اما عایدی به نظام جمهوری اسلامی نشد.

امام جمعه اصلاندوز با بیان اینکه امروز باید دیپلماسی نظام جدی گرفته شود گفت:اگر روزی برجام با دیپلماسی خنده و با ظاهری زیبا امضا شد امروز باید با قاطعیت،قدرت،جدیت و عزتمندانه رو به جلو بروند چرا که به غیر از پوسته ای برجام چیزی عاید کشور نشد و ما از مسئولان می خواهیم در این مساله در مقابل استکبار جهانی جدی باشند.

حجت الاسلام اسدزاده در بخش دیگری از خطبه ها به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس اشاره کرد و گفت:متاسفانه این کار در روز نکبت و هفتادمین سال تولد خلف ناصالح در خاورمیانه اسراییل،سفارت آمریکا در بیت المقدس افتتاح شد که به محض آغاز این برنامه حدود 70 نفر از مردم مظلوم فلسطین شهید و 2770 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

وی افزود:سازمان ملل و حقوق بشر و کشورهای اسلامی حاشیه خلیج فارس در مقابل این حرکت هیچ گونه واکنشی از خود نشان ندادند،در حالیکه قبله اول مسلمانان برای کاخ سفید و رژیم صهیونیستی سفارتخانه شد اما صدای هیچ مسلمانی بلند نشد و این نشان می دهد که مسلمانان در حالت انفعالی قرار گرفته اند.

خطیب جمعه اصلاندوز گفت:ما این حرکت شنیع رییس جمهور آمریکا که در قلب مسلمین با اجازه حاکمان عربستان و امارات صورت گرفت را بشدت محکوم می کنیم و امیدواریم همه مسلمانان با اتحاد و همبستگی در مقابل این مساله ایستادگی کنند.

حجت الاسلام اسدزاده در ادامه با تبریک فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت:فتح خرمشهر نقطه عطفی برای پیروزی های بعدی رزمندگان اسلام شد.

وی با تبریک ماه مبارک رمضان،صله رحم را از مهمترین وظایف مسلمانان در ماه میهمانی خدا عنوان کرد و از نمازگزاران خواست حرمت ایام ماه رمضان را حفظ کنند و از فیوضات این ماه بهره مند شوند.

امام جمعه اصلاندوز با قدردانی از حضور ائمه جمعه استان بخصوص آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در اصلاندوز گفت:ائمه جمعه استان از نزدیک در جریان کارها و پروژه هایی که در منطقه از جمله پایاب سد خداآفرین انجام می گیرد قرار گرفتند.

حجت الاسلام اسدزاده همچنین ضمن تقدیر و تشکر از سپاه ناحیه عشایری به جهت برگزاری سومین جشنواره کوچ عشایری و از آموزش و پرورش به جهت برگزاری بازی های بومی محلی دانش آموزان مدارس عشایری استان اردبیل در روستای ایدر اصلاندوز،نحوه برگزاری این برنامه ها را بسیار مناسب و در خور مردم عشایر منطقه عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد