سرویس: سیاسی
کد خبر: 76554
|
09:56 - 1397/02/29
نسخه چاپی

صالحی خبر داد؛

افزایش غیرقابل تصور قاچاق کتاب در فضای مجازی

 افزایش غیرقابل تصور قاچاق کتاب در فضای مجازی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با پدید آمدن فضای مجازی و امکان دانلود، درصد قاچاق کتاب در حد غیر قابل تصوری افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به میزان قاچاق کتاب در کشور، اظهار کرد: قاچاق کتاب به دو شکل اتفاق می افتد یکی به صورت فیزیکی تحت تکثیر صفحاتی از کتاب صورت می گیرد  و دیگری به شکل مجازی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح کرد:  ما معتقدیم کتابی که در ایران تولید می شود حق مولف و ناشر است و تکثیر چند صفحه محدود از آن کتاب به ضرر مولف و ناشر بوده و امر غیرقانونی محسوب می‌شود.

صالحی در ادامه به قاچاق کتاب به شکل مجازی اشاره کرد و افزود: با پدید آمدن فضای مجازی و امکان دانلود، درصد قاچاق کتاب در حد غیر قابل تصوری افزایش یافته است.

وی تمام  برآوردها در خصوص میزان قاچاق کتاب را  تنها حدس و گمان دانست و تصریح کرد: شاید در همه 90 هزار کتابی که در سال تولید می شود، قاچاق صورت نگیرید ولی به نظر می رسد که توزیع غیرمجاز کتاب های پر فروش و پر مشتری در حد قابل توجهی افزایش یافته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه های وزارتخانه متبوعش برای مقابله با قاچاق کتاب، خاطرنشان کرد: در این زمینه گفتگوهایی در کمیته صیانت قاچاق کتاب مطرح  و مذاکراتی هم با قوه قضائیه و نیروی انتظامی انجام شده است و به نظر می رسد  پیشرفت خوبی داریم اما  این نکته را نباید فراموش کنیم که قاچاقچیان هم فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد