سرویس: سبلان ما
کد خبر: 76559
|
16:20 - 1397/02/29
نسخه چاپی

با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم؛

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه محقق+تصاویر

	مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه محقق+تصاویر
مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مقامات استانی و حضور پرشور دانشگاهیان استان در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ظهر امروز مراسم تودیع گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و معارفه عزیز حبیبی ینگجه سرپرست جدید دانشگاه محقق با حضور حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بهنام جو استاندار اردبیل، لطف اللهیان شهردار اردبیل، اسدی معاون اجرایی سپاه حضرت عباس علیه السلام و روسای دانشگاه های اردبیل و جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه های اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق برگزار شد.

گودرز صادقی رئیس سابق دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و اساتید دانشگاه ها به یادآوری روزهای ابتدایی مسئولیت خود در دانشگاه محقق اردبیلی پرداخت و گفت:همراهی همه همکاران دانشگاهی باعث شد که در کنار دوستان و مخالفان بتوانیم دانشگاه و اردبیل راچند گام به سمت پیشرفت و تعالی حرکت دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق امروز در سایه تلاش های همه دانشگاهیان در عرصه های متعدد علمی، فرهنگی در سطوح مختلف ملی، منطقه ای و بین المللی مطرح است، گفت: به لطف خداوند متعال امروز حتی اسم دانشگاه محقق اردبیلی نیز بعنوان یک برند و افتخاری برای استان در سطح بین المللی تبدیل شده است.

رئیس سابق دانشگاه محقق در ادامه سخنان خود به بار سنگین مسئولیت اشاره کرد و گفت: پذیرش مسئولیت بخصوص در سطح دانشگاهی برای یک استاد دانشگاه هر چند فاقد ارزش مادی است لیکن دارای ارزش معنوی بسیار بالایی است چونکه فرصتی برای خدمت به مردم و کسب رضای الهی را برای شخص فراهم می کند.

وی به تشریح خصوصیات شهر اردبیل پرداخت و گفت: اردبیل یک شهر خاص توام با مهر و محبت است که به هیچ عنوان برای یک انسان بیگانه به محیط، احساس غربت دست نمی دهد.

صادقی اهمیت تکنولوژی و دست یابی به فناوری توسط دانشگاه ها را یادآور شد و گفت: با اینکه تکنولوژی برای مردم آرامش به ارمغان می آورد ولی فرهنگ اساس کار دانشگاه است چونکه اگر فرهنگ یک جامعه درست نباشد تکنولوژی، به جای رساندن منفعت به مردم، مضر نیر خواهد شد.

وی به شیوه های مختلف مدیریت پرداخت و گفت: رها کردن وضعیتی که خود منجر به پیشرفت شود نیز خود از شیوه های مدیریتی است هرچند که که عده ای بر ان خرده گرفتند.

عزیز حبیبی سرپرست جدید دانشگاه محقق اردبیلی نیز به تشریح برنامه های پیش روی خود پرداخت گفت: امروز رشد علم و فناوری شتاب روز افزونی دارد و این شتاب سبب چالش دانشگاه ها شده است.

وی با بیان اینکه نمی توانیم برنامه ها را راکد نگه داریم، گفت: باید شتاب رشد دانشگاه بیشتر از شتاب فناوری ها باشد و حتی بتواند از این رشد نیز جلوتر بیافتد.
حبیبی با اشاره به اینکه باید نیازها را شناسایی و متناسب با آن پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم به دویمن چالش اساسی پیش روی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: تغییر جمعیتی دومین چالش پیش روی دانشگاه های کشور است بطوریکه اگر امروز دانشگاه ها به دنبال ارتقای کیفیت خدمات خود نباشند، در آینده ای نردیک جهت جذب دانشجویان برتر با مشکل مواجه خواهند شد چونکه زمانه عوض شده و شاهد این هستیم که برخلاف گذشته امروز دانشگاه به دنبال جذب دانشجو است.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی به سومین چالش پیش روی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: چالش دیگر پیش روی آموزش عالی، انگیزه دانشجویان است زیرا انگیزه دانشجویان با توجه به شرایط فعلی نسبت به قبل کمتر شده است چونکه فارغ التحصیلان دانشگاهی بی کار زیادی در کشور وجود دارند.
وی به مسائل حوزه آموزشی نیز اشاره کرد و با با بیان اینکه باید توسعه رشته های جدید در دستور کار قرار گیرد، گفت: تقویت و نوسازی آزمایشگاه ها و کارگاه ها؛ افزایش نسبت استاد به دانشجو، سوق دادن پایان نامه ها به سمت حل معضلات جامعه، تقویت مرکز رشد فناوری، همکاری با استانداری و تقویت ارتباط با صنعت و جامعه از جمله برنامه های ارائه شده من به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است.
حبیبی روی مسائل فرهنگی نیز تاکید کرد و خاطر نشان شد: ارتقای فرهنگ ایرانی- اسلامی در دانشگاه و قانونگرایی باید در دستور کار قرار گیرد.

سخنرانی حجت الاسلام حسنی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، نوری بعنوان نماینده اساتید دانشگاه، بهنام جو استاندار اردبیل، ابراهیمی مسئول بسیج اساتید و حسین سیمائی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم و نماهنگ معرفی عزیز حبیبی سرپرست جدید دانشگاه از جمله برنامه های این مراسم بود.

در پایان این مراسم هدایایی از طرف روسای دانشکده های دانشگاه محقق، دانشگاه آزاد اردبیل، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، دانشگاه فنی و حرفه ای استان، سپاه حضرت عباس(ع)، بسیج دانشجویی، بنیاد نخبگان استان، بانک تجارت، شهرداری اردبیل، پایگاه مقاومت دانشگاه به پاس قدردانی و همکاری های گودرز صادقی رئیس سابق دانشگاه محقق در طول تصدی مسئولیت، به وی اهدا شد.

تودیع و معارفه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی
تودیع و معارفه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی
تودیع و معارفه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی
تودیع و معارفه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد