کد خبر: 76623
|
14:12 - 1397/03/15
نسخه چاپی

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اردبیل؛

گفتمان امام خمینی(ره) دنیا را متحول کرد/ کشور نیازمند مسئولان پیرو تفکر امام است

گفتمان امام خمینی(ره) دنیا را متحول کرد/ کشور نیازمند مسئولان پیرو تفکر امام است
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اردبیل ضمن تشریح فرایند انقلاب با انتقاد از وضع فعلی و حضور مدیران اشرافی بر سر امور گفت: کشور جهت برون رفت از وضع فعلی نیازمند مسئولانی است که پیرو تفکر امام (ره) هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت‌الاسلام حسین نوری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان اردبیل ظهر امروز در مراسم بزرگداشت پنجاه و پنجمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد و یادواره شهدای فصل بهار اردبیل به تبیین جزئیات قیام 15 خرداد پرداخت و گفت: 15 خرداد نقطه عطف در تاریخ مبارزات پیش از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: به اذعان بسیاری از اندیشمندان جهان، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تحول قرن بیستم، پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود چرا که امام خمینی(ره) با گفتمان‌های انحرافی مبارزه کرده و تحول دینی در خاورمیانه و جهاد ایجاد کرد.

نوری با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد گسترش و توسعه دین مبین اسلام در کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی و خود آمریکایی بودیم بطوریکه طبق بررسی‌ها، بعد از رایج شدن گفتمان‌های دینی، 70 درصد مردم اروپا احساس دین‌داری می‌کردند، گفت: امروز باید آرمان‌ها و گفتمان امام راحل کالبد شکافی شده و برای جوانان و نوجوانان تبیین شود چرا که دشمنان سعی دارند با ایجاد ذهنیتی ناامید کننده از انقلاب اسلامی، برای فروپاشی این نظام مقدس تلاش کنند.

 تبیین گفتمان های رایج در منطقه خاورمیانه

وی در ادامه سخنان خود به تبیین گفتمان های رایج در منطقه خاورمیانه پرداخت و گفت: قبل از گفتمان انقلاب اسلامی ایران، گفتمان های سید جمال الدین اسدآبادی و اقبال لاهوری و گفتمان مارکسیستی و لیبرالیستی که قصد ترویج افکار پوچ غربی در کشور را داشتند جزء مطرح ترین گفتمان های منطقه محسوب می شدند.

این مبلغ دینی تلاش های متفکرانی چون شهید مطهری و صدر را در جهت مبارزه با افکار مسموم ناسیونالیستی ستود و گفت: هنر امام خمینی(ره)در اینجا بود که گفتمان های انحرافی را در  حرداد ریشه کن کرد بطوریکه الان می توان بزرگترین دستاورد انقلاب را ایجاد و ترویج گفتمان بزرگ دینیدر جهان عنوان کرد که توانسته است در این مدت کوتاه جهان را متحول کند.

نوری در ادامه سخنان خود به مقایسه حکومت پیامبر اکرم(ص) و  انقلاب امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) همچون پیامبر بزرگ اسلام ابتدا عقیده و باور را شکل داد سپس با نفوذ در دل های مردم در سال 42 توانست کار قیام و انقلاب را آغاز کند.

وی با بیان اینکه طبق گواهی تاریخ رسول اکرم ابتدا در مکه کادرسازی کردوبا تربیت نیرو پس از مهاجرت به مدینه به امت سازی و نظام سازی پرداخت، گفت: امام خمینی(ره) نیز بعد از قیام 15 خرداد به کادر سازی پرداخت بطوریکه توانست با پرورش متفکرانی چون شهید بهشتی، مطهری و قدوسی در نجف و امت سازی در سال 57 توانست به حکومت سازی بپردازد به طوریکه به اذعان بزرگترین اندیشمندان اروپایی بزرگترین تحول قرن 21 را در جهان رقم بزند.

نوری سخنان حسنین هیکل در این زمینه را یادآور شد و گفت: امام خمینی(ره) همچون گلوله ای بود که از صدر اسلام شلیک و در قرن 21به ثمر نشست.

 اصول اصلی امام خمینی(ره) در مبارزه با رژیم طاغوت

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان اردبیل در ادامه سخنان خود تحقق وعده های الهی را متذکر شد و گفت: اثبات اسلام ناب محمدی، اعتماد به وعده‌های الهی، بی اعتنایی به قدرت‌های جهانی و مخالفت با جبهه استکبار، اصول اصلی امام خمینی(ره) در مبارزه با رژیم طاغوت و استکبار جهانی بود که با استفاده و بهره‌گیری از همراهی مردم،‌ انقلاب اسلامی ایران به سرانجام رسید و امروز به درخت تنومندی در عرصه بین الملل تبدیل شده است.

وی در ادامه سخنان خود به تبین گفتمان امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) همچون حضرت علی(ع)در سه جبهه ایستادگی و مقاوت کرد.

سه جبهه مقابل نظام جمهوری اسلامی

این مبلغ دینی از کسانی که با اصل نظام مشکل دارند بعنوان قاسطین دوران نام برد و گفت: عهد شکنان نیز که دنبال هوی و هوس خود بودند ناکثین دوران محسوب می شدند.

نوری از منافقین نیز بعنوان مارقین دوران نام برد و گفت: امام خمینی(ره) با توکل بر خداوند متعال و پیروی از اصول خودمقابل این جریانات مقاومت و ایستادگی کرد.

وی تاریخچه پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: بعد از گذشت حدود 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به بازیابی تفکر و آرمان امام راحل نیاز داریم چرا که برخی افراد به جای مقاومت در برابر استکبار، تسلیم شدن در مقابل خواسته‌های آنان را مطرح می‌کنند که این موضوع در تفکر و آرمان امام به هیچ وجه جایگاهی نداشت.

 پروژه های براندازانه دشمنان اسلام در مورد ایران

نوری پروژه های براندازانه دشمنان اسلام در مورد ایران را یادآور شد و گفت:: دشمنان انقلاب اسلامی و در رأس آنها آمریکا، 3 پروژه بسیار مهم را در راستای مقابله با قدرت ایران در منطقه دنبال می‌کند که باید هوشیاری مردم و مسئولان در مقابله با این توطئه‌ها افزایش یابد.

وی افزود:‌ مقالبه با نفوذ منطقه‌ای ایران، تلاش برای فروپاشی انقلاب اسلامی و مدیریت ادراک مردم و مسئولان برای ایجاد یأس و نا امیدی، از مهم‌ترین نقشه‌های دشمن برای ضربه زدن به ایران است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان اردبیل در پایان سخنان خود با بیان اینکه امام مردم را از خود می دانست و به تمام وعده ها عمل می کرد، لزوم پیروی از تفکرات امام را یادآور شد و گفت: در شرایط فعلی،کشور به مسئولان اشرافی که دغدغه حل مشکلات مردم را ندارند نیاز ندارد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد