سرویس: استانی
کد خبر: 76651
|
21:30 - 1397/03/21
نسخه چاپی

بمناست هفته محیط زیست انجام شد؛

توزیع کیسه های خرید پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی در پارس آباد

 توزیع کیسه های خرید پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی در پارس آباد
توزیع کیسه های پارچه ای همزمان با هفته محیط زیست در تعدادی از فروشگاههای زنجیره ای ، رفاه و سایر فروشگاههای بزرگ شهرستان پارس آباد توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،طرح توزیع کیسه های پارچه ای همزمان با هفته محیط زیست و در راستای حفظ و پاکیزگی محیط زیست و ترویج فرهنگ عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی در تعدادی از فروشگاههای زنجیره ای ، رفاه و سایر فروشگاههای بزرگ شهرستان پارس آباد توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد اجرا شد.

در همین زمینه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد با حضور در تعدادی از فروشگاههای بزرگ شهرستان ضمن بیان مضرات استفاده از کیسه های پلاستیکی و محاصن سبدهای خرید پارچه ای گفت:با توجه به اینکه ارائه کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف توسط فروشگاه ها به طور چشمگیری صورت می گیرد که این کار علاوه بر هزینه های هنگفت باعث ایجاد آلودگی زیست محیطی و بدمنظر شدن سیمای طبیعت می شود، توزیع این کیسه های پارچه ای می تواند تا حد زیادی از ورود هزاران تن زباله پلاستیکی به پسماند زباله شهری جلوگیری نموده و از بار هزینه های اضافی بر فروشگاهها بکاهد.

هاشم میرزانژاد گفت:بی شک یکی از آلاینده های وسیع زیست محیطی ، کیسه های پلاستیکی می باشد که بنابر شرایط جوی بیش از نیم میلیون سال طول می کشد تا به صورت کامل بازیافت شده و جذب محیط شوند.به همین جهت و در راستای حذف کیسه های پلاستیکی از چرخه طبیعت ، کارکنان اداره محیط زیست پارس آباد استفاده ساک دستی پارچه ای را به جای کیسه های پلاستیکی در اولویت امور خرید روزمره خود قرار دادند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد افزود:در همین زمینه و در جهت اشاعه فرهنگ استفاده از این نوع کیسه ها تعدادی از این کیسه های پارچه ای در بین کارکنان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان توزیع شد.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد