سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 76656
|
14:26 - 1397/03/24
نسخه چاپی

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های استان:

بهترین ارمغان رمضان، کسب "تقوای الهی" است

بهترین ارمغان رمضان، کسب "تقوای الهی" است
رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان از "احسان، صبر و گذشت" بعنوان بزرگترین درس های ماه رمضان برای انسان نام برد و گفت: بهترین ارمغان رمضان برای انسان نیز کسب "تقوای الهی" است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر از عید سعید فطر به عنوان عید تعالی و تکامل انسان به عنوان اشرف مخلوقات و نیل به قله های رفیع انسانیت نام برد و گفت: انسان با بهره گیری از فیوضات این ماه الهی و تمرین خود کنترلی می تواند به سعادت دنیا و آخرت برسد.

رمضان فرصت آشتی انسان با خالق

حسنی با بیان اینکه خداوند ماه رمضان را فرصتی برای بندگی انسان قرار داده گفت: ماه رمضان در واقع فرصتی است که انسان می تواند ضمن جبران خسران گذشته و تطهیر خود از گناهان با خداوند متعال نیز آشتی کند.

وی در ادامه سخنان خود رمضان را ماه خودسازی و شناخت معرفت الهی دانست و گفت: ماه رمضان فرصتی است که انسان می تواند با شناخت خودش، به شناخت پروردگار نیز دست پیدا کند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با بیان اینکه خداوند عظمت را در ماه رحمت و برکت و مغفرت قرارداده است، گفت: اگر انسان بتواند به آن تقرب یابد، می تواند در سایر ماه ها نیز خود را بیمه کند.

وی افزود: انسان توسط روزه ماه رمضان می تواند به تقوای الهی دست پیدا می کند .

تقوا الهی به انسان نورانیت می دهد

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود به تبیین معنی تقوای الهی پرداخت و گفت: تقوا آن چیزی است که به انسان نورانیت می دهد و وی می تواند با بهره گیری از آن در طول سال از برکات رمضان نیز بهره مند شود.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین فلسفه ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: رمضان در واقع  ماهی است که در آن قرآن نازل شده و سفارش شده که انسان در این ماه به تلاوت قرآن کریم بپردازند چونکه آن کتاب هدایت است و انسان با تمسک جستن از این کتاب آسمانی می تواند با تداوم آن در سایر ماه های سال، به سعادت ابدی برسد.

خدمت به خلق خدا، در واقع خدمت به خداوند است

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان علت توصیه به تلاوت قران در ماه رمضان را متذکر شد و گفت: خداوند خود می خواهد ما به سراغ قرآن کریم برویم چونکه انسان با تفکر، تعقل و تدبر در این کتاب آسمانی و بهره گیری از نورانیت آن در طول سال علاوه بر برخورداری از فزونی نعمات الهی می تواند در مسیر صراط مستقیم قرارگرفته و رستگار شود.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین اهمیت توجه رابطه انسان با مخلوقات الهی پرداخت و گفت: خداوند هرجا انسان را به بندگی خود فرا خوانده است، ارتباط با خلق خداوند را نیز متذکر شده است و این نشان دهنده اهمیت توجه انسان به هم نوع خود است چونکه خدمت به خلق خدا، در واقع خدمت به خداوند نیز محسوب می شود.

بهترین سبک زندگی برای انسان در قرآن کریم نهفته است

حسنی سبک زندگی اسلامی در زندگی انسان را یادآور شد و با بیان اینکه در قرآن کریم بهترین الگو ها و شیوه های زندگی به انسان یاد داده شده است، گفت: در واقع انسان با تدبر در این کتاب الهی و تمرین خود کنترلی و خود سازی در ماه مبارک رمضان  و تداوم فیوضات الهی در سایر ماه های سال می تواند برکات الهی در طول زندگی را تداوم دهد.

درس های ماه رمضان برای انسان

این استاد حوزه و دانشگاه درس های ماه مبارک رمضان برای انسان را یاداور شد و گفت: احسان، صبر، بخشش و گذشت از جمله برکات و درس هایی است که انسان در ماه مبارک رمضان اقدام به تمرین آن می کند.

وی با بیان اینکه درس های ماه مبارک رمضان در نمازهای یومیه نهفته است، گفت: اگر انسان نمازش را با خلوص نیت و تدبر و تعقل در ارکان آن به جای آورد در واقع می تواند از برکات ماه رمضان در طول سال بهره مند شده و به سعادت ابدی نیز دست پیدا کند.

حسنی احسان و کرم خداوند متعال در ماه مبارک رمضان را یادآور شده و با بیان اینکه چون خداوند متعال خود اهل احسان و گذشت است از بندگان خود نیز می خواهد با تمرین این دروس در ماه مبارک رمضان در طول عمر خود اهل صبر، گذشت و بخشش باشند تا بتوانند با طی مراحل کمال به رستگاری برسند.

وی از رمضان به عنوان ماه رحمت، مغفرت و محبت نیز نام برد و گفت: یکی از درس های ماه رمضان را می توان درس محبت نام برد چونکه به فرموده امام محمد باقر(ع) اساس دین اسلام بر پایه محبت استوار شده است و انسان می تواند با الهام از تعالیم الهی و کاشتن بذر محبت در دل های خود جامعه ای پر از مهر و محبت الهی تشکیل دهد.

عید فطر، عیدی برای رستگاری انسان

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در پایان سخنان خود از عید فطر بعنوان عید رستگاری مسلمانان نام برد و گفت: انسان در طول یک ماه عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال و تذکیه نفس در واقع مزد مجاهدت های یک ماهه اش در دنیا را  در این روز دریافت می کند.

وی از عید فطر به عنوان عید رهایی بندگان از بند شیطان نام برد و گفت: انسان می تواند با بهره گیری از فیوضات الهی این ماه و عمل به تعالیم الهی در طول سال به سعادت ابدی رسیده و رستگار شود.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد