سرویس: مذهبی
کد خبر: 76657
|
08:26 - 1397/03/25
نسخه چاپی

نماز عید فطر در اردبیل برگزار شد/توصیه پرداخت زکات فطره فقط به "کمیته امداد امام خمینی"

نماز عید فطر در اردبیل برگزار شد/توصیه پرداخت زکات فطره فقط به "کمیته امداد امام خمینی"
با پایان 29 روز روزه داری، مردم مومن دارالارشاد اردبیل امروز از نخستین ساعات صبح با حضور در مصلای شهر، نماز عید فطر را به امامت آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، همزمان با سراسر كشور، صبح امروز نماز عید سعید فطر  به امامت آیت الله عاملی در محوطه شهیدگاه اردبیل برگزار شد.

در این مراسم اقشار مختلف مردم اعم از مردان و زنان و پیران و کودکان جلوه زیبای عبودیت را به نمایش گذاشتند و با ماه خدا وداع کردند.

 

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر صبح امروز در محوطه شهیدگاه مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی اظهار کرد: عید فطر مقدمه‌ای برای عید اضحی است و بزرگترین عیدی و جایزه خداوند به انسان در عید فطر عطا می‌شود بطوریکه خداوند در دو جا یعنی نیمه شعبان و عید فطر سخن از جایزه بزرگ به میان آورده است. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه پروردگار به دو عید فطر و قربان نگاه ویژه دارد تشریح کرد: اولین عید یعنی عید فطر که عید ضیافت‌الله نام دارد، مقدمه عید دوم یعنی عید قربان که عید لقاالله نام دارد می‌باشد و هر کس بتواند یک سال پیش رو را به خوبی سپری کند، ماه رمضان سال آینده به عنوان مهمان ویژه خواهد بود. آیت الله عاملی با بیان اینکه عید دارای جنبه فردی و عمومی است وخداوند به اجتماع حساسیت بسیار دارد تصریح کرد: نماز جماعت را به عنوان اجتماع روزانه، نماز جمعه را به عنوان اجتماع هفتگی، عید اضحی را به عنوان اجتماع سالانه و کنگره جهانی حج را نیز در این راستا قرار داده است. وی با بیان اینکه بالاترین ثواب‌ها در عبادت‌های جمعی است، گفت: بنده امسال زکات فطره خود را به کمیته امداد خواهم داد و به مومنین نیز توصیه می‌کنیم زکات فطره خود را به کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد