سرویس: اردبیل
کد خبر: 76685
|
09:37 - 1397/04/04
نسخه چاپی

باحضوررئیس جهاد دانشگاهی کشور انجام شد:

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری اردبیل و جهاد دانشگاهی کشور

 امضای تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری اردبیل و جهاد دانشگاهی کشور
تفاهم‌نامه همکاری در حوزه های تولیدات و فرآوری محصولات کشاورزی، سلامت، اشتغال و صنعت بین استانداری اردبیل و جهاد دانشگاهی کشور به امضای استاندار اردبیل و رئیس جهاددانشگاهی کشور رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در مراسم امضای این تفاهم نامه که در استانداری اردبیل انجام یافت، گفت:گسترش فعالیت‌های جهاددانشگاهی در راستای توسعه همه جانبه استان بوده و ما آمادگی لازم برای افزایش همکاری‌های مشترک با جهاد دانشگاهی را داریم.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های پژوهشی، علمی و آموزشی جهاددانشگاهی در استان اردبیل اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از پایه‌های اصلی توسعه اشتغال در استان با ارتقا و رونق بخش‌های مختلف اعم از گیاهان دارویی می‌تواند زمینه‌های اشتغال پایدار و تثبیت شده را فراهم کند.

بهنام جو از جهاددانشگاهی واحد اردبیل به عنوان پایه‌گذار کارهای نوین و جدید پژوهشی نام برد و افزود: انجام تحقیقات برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان، ایجاد مرکز رشد گیاهان دارویی، راه‌اندازی دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف و راه اندازی مرکز درمان ناباروری از فعالیت‌های بکر در استان اردبیل است که جهاد دانشگاهی با ورود به این عرصه ها قادر است توریسم پزشکی در استان راه اندازی کند.

استاندار اردبیل به برنامه پیش بینی شده برای ایجاد 20 هزار شغل در استان اشاره کرد و گفت: ما آمادگی واگذاری زمین برای کشت انواع گیاهان دارویی را در استان داریم و امیدواریم این حرکت بزرگ جهاددانشگاهی در راستای توسعه کشت، فرآوری و تجاری‌سازی گیاهان دارویی باب جدیدی در حوزه اشتغال استان باز کند.

وی از ناباروری به عنوان یکی از مباحث مهم علمی و توسعه پزشکی استان نام برد و گفت: می‌توانیم با ایجاد توریسم سلامت، گردشگران فراوانی را از کشور همسایه جمهوری آذربایجان جذب کنیم که این امر گامی مهم در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی و ... استان است.

استاندار اردبیل به قول مساعد سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برای همکاری با جهاددانشگاهی در راستای بسط فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت ایجاد ارتباط مثبت و سازنده بین دانشگاه و صنعت، جهاددانشگاهی به عنوان رابط این دو حوزه توانسته است در این امر موفق ظاهر شود

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس که به امضای مهندس بهنام جو، استاندار اردبیل و دکتر طیبی، رئیس جهاددانشگاهی و دکتر فیضی نماینده اردبیل رسیده بود از فعالیت های ارزشمند دکتر احمد وثوق، معاون محترم درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی به خاطر مساعدت در راه اندازی و ادامه فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل تجلیل شد.

انتهای پیام/3132

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد