سرویس: بیله سوار
کد خبر: 76698
|
11:49 - 1397/04/04
نسخه چاپی

فرماندار بیله سوار مغان عنوان کرد :

چهار هزار هکتار از اراضی پایاب سد خدا آفرین تعیین تکلیف شد

 چهار هزار هکتار از اراضی پایاب سد خدا آفرین تعیین تکلیف شد
فرماندار بیله سوار مغان گفت: تاکنون چهار هزار و یکصد هکتار از اراضی پایاب سد خدا آفرین در حوزه این شهرستان تعیین تکلیف و مورد بررسی و پالایش کارگروه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،به نقل از خبرگزاری ایرنا حسن قبادی روز دوشنبه در جلسه کمیته تحقیق و واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین افزود: 13 تعاونی در حوزه پایاب این سد در راستای واگذاری اراضی به افراد قانونی به ثبت رسیده و تعداد تعاونی ها در این طرح نیز افزایش خواهد یافت.
او گفت: اعضای کارگروه تحقیق و واگذاری باید با جدیت کامل و در چارچوب قانون و دستورالعمل اقدامات لازم را در راستای نظام بهره برداری و تعیین و تکلیف محدوده پایاب سد خدا آفرین در شهرستان بیله سوار انجام دهند.
وی تشریح کرد: با بررسی کمیته تحقیق در بخش قشلاق دشت حدود 12 قشلاق مورد بررسی قرار گرفته و این روند بصورت منظم و مستمر تا تعیین و تکلیف تمام اراضی محدوده پایاب سد خدا آفرین در بیله سوار ادامه خواهد داشت.
وی افزود: بر اساس دستورالعمل و شیوه نامه های جاری اراضی پایاب به بهره برداران قانونی و عرفی که واجد شرایط شناخته می شوند ، به مساحت های معین واگذار خواهد شد.
فرماندار بیله سوار همچنین گفت: عشایر و ساکنان در اراضی پایاب در اولویت هستند و شرایطی برای واگذاری به کشاورزان ، دامداران و فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه برخی از افراد در مناطق روستایی و عشایری منطقه اقدام به شایعه پراکنی و دادن اطلاعات نادرست به بهره برداران می کنند ، اظهار کرد: تامین حق و حقوق عشایر منطقه در واگذاری اراضی مدنظر بوده و زندگی این قشر با تکمیل این طرح متحول و توسعه خواهد یافت.
قبادی افزود: ریل تولید و تجارت منطقه با کشاورزی تکمیل و بهبود می یابد، این شهرستان جزو مناطقی است که بیش از 20نوع محصول استراتژیک در آن کشت می شود و اراضی پایاب سد خدا آفرین با تکمیل این قابلیت را دارد که محصولات صادرات محور و با ارزش افزوده صادراتی بالا در این محل کشت شود.
وی گفت: با راه اندازی سامانه های نوین آبیاری علاوه بر افزایش تولید محصول ، صرفه جویی 60درصدی در هر هکتار زمین زراعی منطقه حاصل می شود.

انتهای پیام/3132

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد