سرویس: اردبیل
کد خبر: 76709
|
15:55 - 1397/04/04
نسخه چاپی

مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل خبر داد؛

برخورد جدی با هرگونه گران‌فروشی در اردبیل

 برخورد جدی با هرگونه گران‌فروشی در اردبیل
مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل گفت : افزایش خودسرانه در قیمت‌ مصوب کالاها جایز نبوده و با هرگونه گران‌فروشی و کم‌فروشی برخورد جدی و قانونی لازم انجام خواهد پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،حسین نجف‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل اظهار کرد:به منظور مقابله با بی‌ثباتی‌های اخیر نیازمند فهم مشترک و عزم ملی هستیم تا با اتحاد و همبستگی مضاعف مردم در برخی از کالاهایی که با کمبود و مشکل روبرو شدیم، از خریدهای غیرضروری جلوگیری به عمل آید تا ثبات و کاهش قیمت‌ها را شاهد باشیم.

نجف زاده با اشاره به اینکه بی‌ثباتی در حوزه ارزی در بسیاری از شاخصه‌های اقتصادی و اجتماعی موجب آسیب جدی شده است افزود: در این وانفسا فشار اصلی گرانی‌ها بر روی مردم به ویژه اقشار پایین‌دست و محروم جامعه است و برخی از افراد نیز با سوء‌استفاده از این موقعیت با احتکار و یا عدم فروش محصولات خود بر افزایش بی‌ثباتی‌ها دامن می‌زنند و در این راستا برخورد جدی از ناحیه تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های نظارتی انجام خواهد شد.

وی افزود:عهدشکنی که از ناحیه دولتمردان آمریکایی اتفاق افتاد در کنار جو روانی دامن‌شده به آن موجب آشفتگی بازار و افزایش قیمت برخی از کالاها شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل برای کنترل بازار نظارت هوشمندانه‌ را از سوی دستگاه‌های نظارتی مهم دانست و عنوان کرد: ثبت سفارش 6 هزار و 200 خودرو و هک شدن سیستم ثبت سفارشات به دلیل عدم مطلع‌شدن از اسامی افراد واردکننده خودروها نیازمند پیگیری جدی و نظارت بیشتر مسؤولان است.

نجف زاده بیان کرد:علل داخلی و روانی را بر بی‌ثباتی اخیر بازار تأثیرگذار دانست و گفت: به منظور مقابله با بی‌ثباتی‌های اخیر نیازمند فهم مشترک و عزم ملی هستیم تا با اتحاد و همبستگی مضاعف مردم در برخی از کالاهایی که با کمبود و مشکل روبرو شدیم، از خریدهای غیرضروری جلوگیری به عمل آید تا ثبات و کاهش قیمت‌ها را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: عمده شکایت‌های انجام پذیرفته به سازمان تعزیرات حکومتی مربوط به اصناف موبایل‌فروشان، لوازم الکترونیکی، آسانسور و کابینت بوده که نزدیک به 50 درصد شاکیان خصوصی را به دلیل عدم ایفای تعهد و یا کم‌فروشی شامل می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل توضیح داد: در حال حاضر تشدید نظارت‌ها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته را شاهد هستیم و در این خصوص افزایش 20 درصدی نظارت‌ها در سازمان تعزیرات حکومتی اتفاق افتاده و دیگر دستگاه‌‌ها نیز ورود بیشتری نسبت به این موضوع داشتند، هر چند میزان انتظار از وضعیت موجود به مراتب بیشتر از این خواهد بود.

نجف‌زاده با اشاره به اینکه زمان همدلی و اتحاد عمومی فرارسیده است، بیان کرد: کنترل التهاب بازار و تنش موجود در آن نیازمند ورود جدی عموم مسؤولان و مردم بوده و به تعبیر وزیر امور خارجه کشورمان، همگان در یک کشتی قرار داریم و آسیب به قسمتی از آن به منزله آسیب‌دیدن کل جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به روند پیگیری برخی از پرونده‌های مورد رسیدگی قرار گرفته در تعزیرات حکومتی اردبیل، یادآور شد:  پرونده قاچاق سیگار در شهرستان پارس‌آباد به ارزش 2 میلیارد و 586 میلیون ریال و قاچاق چاقو به ارزش بالای 2 میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اظهار کرد: از بالاترین میزان پرونده‌های تشکیل شده در سال جاری می‌توان به 296 مورد گران‌فروشی، 95 مورد عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کم‌فروشی 90 مورد و فروش کالاهای تاریخ مصرف گذشته و تقلب در فروش کالا اشاره کرد که از فراوانی تخلف بیشتری برخوردار هستند.

 

 

انتهای پیام/3131

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد