سرویس: وبگردی
کد خبر: 76726
|
23:19 - 1397/04/06
نسخه چاپی

رکوردداری سال 95 درثبت بیشترین طلاق در اردبیل؛

قدطلاق در اردبیل کوتاه‎تر شد

قدطلاق در اردبیل کوتاه‎تر شد
با اینکه در چند سال اخیر طلاق با آماری بلند بالا در حال قد کشیدن بود، اما این آمار در اردبیل با انجام فعالیت‎هایی، کوتاه‌تر شده و آمار طلاق این استان 5.2 درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، طلاق که تا چند سال اخیردر جامعه ما تابو بود امروز با آماری بلند بالا در حال قد کشیدن است به گونه ای که طبق آخرین آمارها یک ازدواج از هر چهار ازدواج منجر به طلاق می‌شود.

طبق گزارشات طلاق در استان اردبیل نیز از آسیب‌های اجتماعی مهم در جامعه بوده و متاسفانه در سال‌های اخیر شیب غیرقابل پیش‌بینی داشته و قد بلندتر شده است به گونه ای که طبق اعلام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان، بیشترین افزایش میزان طلاق در اردبیل در سال 95 بوده است، فلذا این شرایط اقتضاء می کرد تا هرچه سریعتر راهکارهایی کارشناسی شده برای کوتاه شدن قد طلاق در اردبیل اتخاذ شود از همین رو راههایی از جمله مراجعه به مراکز مشاوره مدنظر قرار گرفت.  

  طبق اخرین اخباری که یوسف خدادادی امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ارائه کرد، دادگستری استان اردبیل به صورت جدی برای مقابله با افزایش نرخ طلاق ورود پیدا کرده است؛ به گفته وی ایجاد مراکز مشاوره و حتی مراکز مشاوره گروهی نیز برای جامعه هدف از فعالیت‌هایی بود که در راستای کاهش طلاق در استان اردبیل انجام شد و خوشبختانه این روند نتایج مثبتی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: آمار نشان می‌دهد که از هر چهار ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می‌شود که در اردبیل نیز در سال 95 بیشترین افزایش میزان طلاق را شاهد بودیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌های اجرایی برای مقابله با افزایش نرخ طلاق  در استان با همکاری دستگاه‌های اجرای دیگر عملیاتی شده به گونه ای که سال گذشته با کاهش آمار طلاق روبه‌رو شدیم.

به گفته این مسئول با اینکه در سال گذشته مراجعات به محاکم قضائی خانواده در اردبیل 5 درصد افزایش یافته اما با فعالیت مراکز مشاوره، آمار طلاق در استان 5.2 درصد کاهش یافته است.

خدادادی تاکید کرد: در راستای کاهش نحوه کنترل خشم و خشونت و برخورد صحیح با زوج باید مهارتهای زندگی از سنین نوجوانی ارائه شود.

با وجود کاهش آمار طلاق در اردبیل، اما هنوز هم طلاق، پای خیلی‌ها را به دادگاه باز می‎کند از همین رو باید به صورت جدی برای مقابله با افزایش نرخ طلاق ورود پیدا کرد.

انتهای پیام/3133

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد