سرویس: اردبیل
کد خبر: 76834
|
12:16 - 1397/04/13
نسخه چاپی

استاندار اردبیل؛

نگرش پذیرش دانشجو در دانشگاه ها باید تغییر کند

نگرش پذیرش دانشجو در دانشگاه ها باید تغییر کند
استاندار اردبیل گفت: نگرش پذیرش دانشجو در دانشگاه ها باید تغییر کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اکبر بهنام جو در جمع خبرنگاران عنوان کرد: باتوجه به افزایش بیکاری در جامعه امروزه باید باتوجه به نیاز جامعه و بازار کار دانشگاه ها باید دانشجو پذیر کندتا پس از اتمام تحصیلات جونان به دنبال شغلهای متناسب با تخصص خود بروند..

وی با بیان اینکه این اقدام می تواند نقش موثری در کاهش مشاغل کاذب نماید افزود: دستگاه های اجرایی باید با دانشگاه ها ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و در رابطه با طرح های پژوهشی برای توسعه استان گام های اساسی برداشته شود.

بهنام جو خاطر نشان کرد: سهم دانشگاه ها در جامعه و ایجاد اشتغال پایدار باید مشخص شود، درهمین راستا دانشگاه ها نیز همانند سایر دستگاه های اجرایی برنامه ۴ ساله خود را در رابطه با توسعه و روند پیشرفت ارائه دهند تا برای زیرساخت های لازم در این رابطه برنامه ریزی شود.

وی همچنین با بیان اینکه مراکز عالی آموزشی با راه اندازی استارت آپ ها و ترسیم نقشه راه جهت ایجاد اشتغال باید نقش خود را به نحو احسن انجام دهند افزود: کارهای پژوهشی نباید مغفول بمانند و  دانشجویان فارغ التحصیل از نزدیک با کار و شرایط آن آشنا شوند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه امیدواریم با افتتاح کتابخانه دانشگاه محقق اردبیلی سرانه کتابخانه و مطالعه در این دانشگاه افزایش یابد خاطرنشان کرد: دانشگاه ها به عنوان محل پژوهش می توانند در تمام مسایل تاثیر گذار باشند و در واقع کانون علم و دانش و مبدا انتشار رویکردهای فرهنگی و اجتماعی محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه علیرغم کاهش اعتبار در بخش های عمرانی، استان اردبیل وضعیت مناسب دارد گفت: باید با ارائه راهکارهای مناسب توسط پژوهشگران، سرانه درآمد مردم در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری افزایش یابد.

انتهای پیام/3132

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد