سرویس: مشکین
کد خبر: 76839
|
13:27 - 1397/04/13
نسخه چاپی

برای اولین بار در مشگین‌شهر انجام شد؛

برداشت 60 تن هندوانه در یک هکتار با سیستم آبیاری قطره ای

برداشت 60 تن هندوانه در یک هکتار با سیستم آبیاری قطره ای
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر از برداشت 60 تن هندوانه در یک هکتار با سیستم آبیاری قطره ای برای اولین بار در مشگین شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اسماعیل شیخ الاسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: برای اولین بار برداشت 60 تن هندوانه در یک هکتار با سیستم آبیاری قطره ای و صرفه جویی 80درصدی آب در مقایسه با روش سنتی در مشگین شهر انجام گرفت.

وی با بیان اینکه این اراضی در سالیان گذشته به دلیل شوری خاک به زیرکشت چغندر قند می رفتند عنوان کرد: با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در کشت محصولات با نیاز آبی بالا در زمین های پایاب سر قره قیه از توابع شهرستان مشگین شهر اردبیل برای اولین بارمحصول صیفی هندوانه به صورت پایلوت به زیر کشت رفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر باا اشاره به اینکه برای تولید یک کیلوگرم هندوانه تقریبا 450 لیتر آب نیاز است گفت:با استفاده از سیستم آبیاری قطره ای و تیپ میزان استفاده از آب به یک پنجم کاهش یافته است و هیچ مشکلی در زمینه توسعه کشت هندوانه نداریم.

وی عنوان کرد:در روش سنتی کاشت هندوانه 37 الی 45 تن محصول هندوانه در یک هکتار برداشت می شود ولی طی پیش بینی های به عمل آمده در طرح پایلوت بیش از 60 تن هندوانه در واحد سطح برداشت شود.

شیخ الاسلامی از ایجاد اشتغال کشت این محصول به روش پایلوت خبر داد و گفت: در این طرح پایلوت که در سطح 130 هکتار هندوانه کاشته شده است تا یک هفته قبل از برداشت محصول بیش از 3 هزار نفر کارگر مشغول بکار بودند و پیش بینی می‌شود از این به بعد نیز تعداد یک هزار  نفر روز به صورت مستمر بازهم در این مزرعه مشغول بکار بوده وتعداد 200 نفر نیز در مراحل بارگیری و حمل و ترانزیت این مزرعه مشغول بکار شوند

انتهای پیام/3132

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد