سرویس: اردبیل
کد خبر: 76899
|
14:08 - 1397/04/16
نسخه چاپی

مدیر کل دفتر زنان و امور خانواده استانداری اردبیل مطرح کرد؛

ارائه تسهیلات خوداشتغالی برای 350نفر از بانوان اردبیل/ کاهش 5 درصدی طلاق در این استان

ارائه تسهیلات خوداشتغالی برای 350نفر از بانوان اردبیل/ کاهش 5 درصدی طلاق در این استان
مدیر کل دفتر زنان و امور خانواده استانداری اردبیل از ارائه تسهیلات خوداشتغالی برای بانوان کارآفرین از طریق معرفی به بانکهای عامل استان خبر داد.

فریبا محمدلو در گفتگو با خبرنگارسبلان‌ما، اظهار داشت: برنامه ریزی در حوزه توانمندسازی زنان نیازمند بانک اطلاعاتی از حوزه های فعالیت زنان بود که در این راستا بانک اطلاعاتی زنان استان تدوین شده است.

وی از فعالیت چهار کمیته تخصصی حقوقی،فرهنگی، اشتغال و کودکان در اداره کل زنان استانداری خبر داد و عنوان کرد: روند فعالیت زنان کارآفرین در استان شتاب گرفته که پس از شناسایی برای ارائه تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.

محمدلو از کاهش 5 درصدی در استان اردبیل خبر داد و افزود: این کاهش در سایه اقدامات صورت گرفته از جمله مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره 5 ساله اول ازدواج صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه زنان از برنامه های اولویت دار بوده که در این راستا با همکاری ادارات مرتبط 250 کارگاه آموزشی برگزار و پیشگیری از در اولویت مباحث مطرح شده قرار دارد.

مدیر کل دفتر زنان و امور خانواده استانداری اردبیل از ایجاد ستاد دیه بانوان برای حمایت از بانوان محکوم به جرایم مالی و غیر عمد برای اولین بار در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته با حمایت خیرین 100 میلیون تومان برای آزاد سازی زنان مرتکب به جرایم مالی غیرعمد پرداخت شد که حمایت زنان شاغل در دستگاه های اجرایی بخصوص در جامعه فرهنگیان چشمگیر است.

وی خاطرنشان کرد: نباید حمایت از جامعه زنان را فقط به برنامه ها و دستورالعمل های سازمانی محدود کرد بلکه باید با نگاه انسانی در حد توان برای رفع مشکلات زنان تلاش کنیم.

انتهای پیام/3132/3135

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد