سرویس: اردبیل
کد خبر: 76998
|
11:08 - 1397/04/23
نسخه چاپی

برای اولین بار در استان اردبیل انجام شد؛

توزیع 64 آبگرم‌کن خورشیدی درروستاهای نواحی جنگلی

توزیع 64 آبگرم‌کن خورشیدی درروستاهای نواحی جنگلی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از توزیع 64 آبگرم‌کن خورشیدی درروستاهای نواحی جنگلی برای اولین بار در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،شهامت هدایت صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در راستای حفاظت از منابع طبیعی و افزایش مشارکت مردم در حفاظت از جنگل ها برای اولین بار در استان 64 آبگرم کن در بین روستاییان حاشیه جنگل های استان توزیع شد تا با این اقدام گامی اساسی در حفاظت و نگهداری از جنگل ها برداشته شود.

وی مایت از منابع طبیعی را ارزشمندترین میراث برای آیندگان دانست و افزود:در حفاظت و حراست از جنگل ها مشارکت عمومی مردم نیاز است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه توزیع این آبگرمکن ها نقش بسزایی در کاهش قطع درختان جنگل دارد تصریح کرد:از آنجاکه روستاییان حاشیه جنگل ها برای تهیه آتش مجبور به قطع درختان جنگل ها بودند و این امر آسیب جدی و جبران ناپذیری به نواحی جنگلی استان وارد می کرد در همین راستا با توزیع آبگرمکن های خورشیدی بسیاری از نیازهای روستاییان برطرف میشود.

وی متذکر شد:با توزیع این دستگاه ها به گنجایش 200 لیتری نیازعمده روستاییان در دستیابی به آبگرم رفع می شود تاروستاییان مجبور نباشند برای دستیابی به سوخت درختان جنگل ها را قطع نمایند.

انتهای پیام/3132

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد