سرویس: اقتصادی
کد خبر: 77
|
14:24 - 1391/07/21
نسخه چاپی

تأمین 200 میلیون دلار برای آغاز عملیات پتروشیمی اردبیل

تأمین 200 میلیون دلار برای آغاز عملیات پتروشیمی اردبیل
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس موافقت اخذ شده از وزارت نفت و رایزنی با بانک توسعه صادرات 200 میلیون دلار برای آغاز عملیات کارخانه پتروشیمی اردبیل اختصاص می‌یابد.

به گزارش سبلانه منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: درخواست مردم اردبیل فعال شدن این کارخانه مادر است چرا که اردبیل در صنایع سنگین فقیر به نظر می‌رسد و باید کمک کنیم تا این مجموعه با همکاری پتروشیمی اراک به عنوان اجراکننده این پروژه شکل عملیاتی به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: پتروشیمی اردبیل از صندوق توسعه ملی قرار است بودجه ارزی بگیرد و وزارت نفت باید در این زمینه موافقت می‌کرد تا پتروشیمی اردبیل در اولویت طرح‌های آنها باشد که این موافقت و تأمین منابع صورت گرفته است.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: 200 میلیون دلار قرار است از صندوق توسعه ملی در اختیار پتروشیمی قرار بگیرد تا با پرداخت از طرف بانک توسعه صادرات عملیات اجرایی پتروشیمی اردبیل آغاز شود.

این مسئول نیاز این کارخانه را 400 میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: سندیکای بانک ملی با همکاری چندین بانک عامل دیگر شکل گرفته تا به صورت مشارکتی 400 میلیون دلار تأمین اعتبار شده و در اختیار کارخانه پتروشیمی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این فاصله انعقاد قرارداد برای انتقال خوراک و پرداخت مبلغ اولیه به شرکت گاز ایران صورت گرفته است و قرار شد تا پایان امسال تملک اراضی و لوله‌گذاری از طریق شرکت گاز انجام شده و از سال 92 عملیات رسمی لوله‌گذاری در این مسیر انجام شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این کارخانه قرار است تا سه سال آینده با فازبندی که انجام شده است، تکمیل شده و به مرحله بهره‌برداری برسد که در این زمینه دانش فنی پتروشیمی با همکاری یک شرکت اروپایی قرار است منتقل شده و مقدمات این انتقال دانش فنی نیز در حال مهیا شدن است.

دانشگاه صنعتی با نام «مهندسی فناوری نوین سبلان» راه‌اندازی می‌شود

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه سخنان خود به جلسات متعدد با وزیر علوم و معاونان اشاره کرد و ادامه داد: قرار است دانشگاه صنعتی اردبیل با اخذ مجوز لازم از وزارت علوم نسبت به جذب دانشجو اقدام کند که این دانشگاه با عنوان «مهندسی فناوری نوین سبلان» فعالیتش را آغاز می‌کند و جذب دانشجو صورت می‌گیرد.

حقیقت‌پور گفت: مسئول راه‌اندازی این دانشگاه محقق اردبیلی تعیین شده و وزیر علوم قول داده است تا به سرعت زمینه اجرایی شدن و احداث این دانشگاه را فراهم آورد.

عضو مجلس نهم در ادامه همچنین از توسعه دانشکده ادبیات نمین و همچنین توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی در استان اردبیل خبر داد و یادآور شد: برای دانشگاه‌های استان به ویژه محقق اردبیلی مجوز دایر شدن 10 رشته جدید صادر شده و ما برای توسعه دانشگاه آزاد اردبیل نیز به همراه دانشکده فنی و حرفه‌ای رازی اقدامات لازم را آغاز کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد