سرویس: خلخال
کد خبر: 77003
|
12:02 - 1397/04/23
نسخه چاپی

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

موزه میراث فرهنگی خلخال تا هفته دولت به بهره برداری می رسد

موزه میراث فرهنگی خلخال تا هفته دولت به بهره برداری می رسد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل از بهره برداری موزه میراث فرهنگی خلخال در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نادر فلاحی قبل از ظهر امروز در حضور وزیر کار در بازدید از پروژه‌های گردشگری ازناو خلخال اظهار کرد: موزه میراث فرهنگی خلخال در حال مرمت و بازسازی است که تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خلخال از مجموعه های گردشگری بسیاری رخوردار است گفت: موافقت های اولیه برای راه اندازی پیست اسکی اندبیل و پل معلق ازناو شهرستان خلخال اعلام گردید.

فلاحی با اشاره به اینکه در مجموعه گردشگری ازناو خلخال زیرساخت های مهمی در حال انجام است افزود: سه پروژه مهم در اولویت پیگیری می شود که اولین پروژه مربوط به کمپ گردشگری بخش خصوصی است که تا هفته دولت به اتمام خواهد رسید.

وی عنوان کرد: پروژه دوم زیرساخت هتل سه ستاره سرمایه گذار بخش خصوصی این مجموعه است که پیگیری تسهیلات و مشکلات مرتبط آن هستیم تا حل شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه پل معلق ازناو یکی از پل های ملی و بین المللی محسوب خواهد شد گفت: موافقت اصولی با همکاری معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث  فرهنگی و گردشگری در حال انجام است و پیگیری تسهیلات آن برای سرمایه‌گذاری هستیم.

وی از صدور موافقت اصولی ساخت پیست اسکی در منطقه اندبیل به دلیل استعداد بالای این منطقه خبر داد و افزود: موافقت اصولی ساخت پیست اسکی در منطقه اندبیل صادر شده است که پیگیر تسهیلات آن هستیم.

فلاحی یادآور شد: در سایر پروژه‌ها نیز همچون مجموعه رغایب‌، بام خلخال نیز پیگیری‌ها ادامه دارد و در آینده‌ای نزدیک با ایجاد احیای بوم‌گردی در شهرستان خلخال که با برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی در شهرستان خلخال عملی خواهد شد شاهد تحول عظیم در حوزه گردشگری خواهیم بود و شهرستان خلخال رشدی تصاعدی و جهشی خواهد داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی استان از راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در خلخال خبر داد و تصریح کرد: طی رایزنی های انجام شده در هفته دولت نمایشگاهی را تحت عنوان نمایشگاه صنایع دستی در خلخال  برگزار می نماییم تا مردم فرهنگ دوست و فهیم خلخال بتوانند هنرهای دستی خود را در این نمایشگاه ارائه دهند.

انتهای پیام/3132

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد