سرویس: مذهبی
کد خبر: 77025
|
19:54 - 1397/04/24
نسخه چاپی

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل؛

حجاب ضامن کرامت و آرامش انسانی است

حجاب ضامن کرامت و آرامش انسانی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت : حفظ عفاف و حجاب میزان انحرافات اجتماعی در جامعه به حداقل می رساند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما ، حجت الاسلام مهدی ستوده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث عفاف و پاکدامنی به‌عنوان اصل تمایز انسان با سایر موجودات است که انسان در خلقت خود از امتیازات فراوانی برخوردار بوده که مهم‌ترین آن حفظ حجاب است و این موضوع مهم در حقیقت محور اصلی رسیدن انسان به کمال و سعادت حقیقی است.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفت در واقع از اصولی است که انسانها باید آن را دردرون خود پرورش دهند،‌ افزود: انسانهای عفیف و محجبه نه تنها خود را از گزند حیله‌های شوم و نگاه‌های‌ هیز نامحرمان حفظ می‌کنند بلکه سبب می‌شوند تا میزان انحرافات اجتماعی در جامعه به حداقل میزان خود برسد و همه اینها در حقیقت از تاثیرات انکارناپذیر حفظ حجاب و عفاف است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برای دستیابی به زندگی بدون استرس، دغدغه و اضطراب انسان خود را مزین به حجاب و عفت می‌کند که این مسئله تا حد قابل توجهی از بار نگرانی‌های دینی و فردی انسان می‌کاهد و زمینه قرارگیری در معرض آزار و اذیت دیگران را به حدقال می‌رساند.

ستوده با اشاره به درمان امراض اجتماعی در جامعه به وسیله حفظ حجاب و عفت گفت: میتوان عقده‌های ایجاد شده در جامعه امروزی را با گرایش به آموزه‌های دینی و اخلاقی قرآن در رابطه با حفظ حجاب و عفیفه بودن کاهش داده و در راستای ساختن جامعه‌ای آرمانی و عاری از هرگونه هرزگی و آلودگی تلاش کرد.

وی با تاکید بر اهمیت دانش‌افزایی و رسیدن به تقوای درونی انسان در رابطه با بحث حجاب گفت: این موضوع مهم باید در جامعه امروزی تعمیق‌ یابد و نسبت به فرهنگ‌سازی آن اقدام کرد .

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اهمیت حفظ حجاب و عفاف و الگوگیریدرسیره ناب حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حفظ حجاب و پاکدامنی در جامعه‌ای که مورد تهاجم فرهنگ‌های ناآشنا قرار می‌گیرد بسیار حائز اهمیت بوده و رعایت این مهم ، در نهایت آرامش و امنیت عمومی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/3135

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد