کد خبر: 77031
|
12:51 - 1397/04/25
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی:

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت 2 درصدی به دانشجویان/ دانشگاه علمی کاربردی ادغام نمی‌شود

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت 2 درصدی به دانشجویان/ دانشگاه علمی کاربردی ادغام نمی‌شود
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور ، گفت:برای تحصیلات ارزان قیمت دانشجویان در دانشگاههای سراسر کشور، تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد دو درصدی پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، محمد حسین امید ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دانشگاه علمی کاربردی مرکز اردبیل، اظهار داشت: برای تحصیلات ارزان قیمت دانشجویان در دانشگاههای سراسر کشور، تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد دو درصدی پرداخت می شود.

وی ارتقا مراکز آموزش عالی  را یکی از اولویت دانشگاه علمی کاربردی دانست و گفت: برای ارتقا سطح کیفی و کمی آموزش عالی، باید محیط کار دانشگاه علمی کاربردی را با دانشگاه های دیگر تجمیع کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی  افزود: بحث ادغام دانشگاه جامع علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطرح نبوده و این دو دانشگاه وظایف خود را در راستای برنامه‌های تدوین شده انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: نخستین جشنواره دانش آموختگی دانشگاه های سراسر کشور در مهر و آبان ماه امسال با لباس مخصوص دانش آموختگی در دانشگاه های سراسر کشور برگزار می شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی از برگزاری جشنواره های فرهنگی، ورزشی، قرآنی و حرکتی در دانشگاه های علمی و کاربردی کشور خبر دادو افزود: در حوزه فرهنگی امروز برای اولین بار در استان اردبیل شاهد برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی کشتی پهلوانی و زورخانه ای کشور هستیم.

وی با اشاره به  رقابت 200 نفر از ورزشکاران در اولین دوره از مسابقات فرهنگی و ورزشی ورزشی کشتی پهلوانی و زورخانه ای کشور، بیان داشت: این دوره از مسابقات در سالهای متمادی برای تشویق و ترغیب دانشجویان در امر ورزش در دانشگاه های سراسر کشور تداوم خواهد یافت.

امید با بیان اینکه همه ساله 200 هزار نفر در دانشگاه علمی کاربردی کشور فارغ التحصیل می شوند، افزود: با وجود کاهش دانشجویان دانشگاه ها، بیش از 400 هزار نفر در دانشگاه های علمی و کاربردی مشغول تدریس هستند.

وی تصریح کرد: تعداد دانشجویان مهارتی دانشگاه ها، طبق برنامه توسعه باید به 30 درصد افزایش یابد.

 انتهای پیام/3133/1

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد