سرویس: اردبیل
کد خبر: 77054
|
11:27 - 1397/04/26
نسخه چاپی

تاکید شهردار اردبیل در راستای ارائه خدمات الکترونیکی در مدیریت شهری

تاکید شهردار اردبیل در راستای ارائه خدمات الکترونیکی در مدیریت شهری
شهردار اردبیل گفت: برخی از خدمات در مجموعه مدیریت شهری باید الکترونیکی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حمید لطف‌اللهیان صبح امروز در جلسه کمیسیون سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی در اردبیل اظهار داشت: با ارتقا تکنولوژی و رشد سریع فناوری و در راستای ارائه هرچه بیشتر خدمات به همشهریان اردبیلی باید برخی از خدمات ارائه شده الکترونیکی شود.

وی با بیان اینکه این اقدام در نهایت منجربه سلامت اداری خواهد شد، افزود: غلاوه بر اللکترونیکی کردن خدمات باید در کنار آن برخی مشکلات شهری شناسایی و براساس طرح های ارائه شده بایک زماتنبندی دقیق نسبت به حل مشکلات اقدام شود.

شهردار اردبیل گفت: برگزاری جلسات کمیسیون سلامت اداری امری مفید است که در این جلسات با ارائه گزارشات هر واحد توانسته ایم اهداف صیانت از حقوق شهروندی را رعایت کنیم و می‌توان فسادهای احتمالی را ریشه‌کن کرد.

وی تصریح کرد: تعیین سیاست‌ها و راهبردها، ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات شهروندان از قوانین، توانمندسازی مدیران و اصلاح رفتار آنها، توسعه خدمات الکترونیکی و پایش و بررسی میزان رضایت شهروندان جزو برنامه‌هایی است که در راستای صیانت از حقوق شهروندی اجرایی می‌شود.

لطف اللهیان از جمله مهمترین وظایف کمیسیون سلامت اداری در شهرداری را تدوین سنجش و اندازه‌گیری میزان رضایتمندی شهروندان و تکریم ارباب رجوع، تنظیم برنامه اجرایی ارتقای سلامت و مبارزه با فساد اداری، بازنگری قوانین، تدوین شاخص‌های سلامت، راهبری استقرار فرهنگ سازمانی و نظارت و سنجش تحقق میزان آن عنوان کرد.

وی گفت: تمام تلاش ما بر این است که با برگزاری جلسات مکرر این اهداف را محقق نماییم.

شهردار اردبیل متذکر شد: توجه ویژه به تعمیر و نگهداری در بحث خدمات شهری از اولویت های کاری ما است و با صرفه جویی

در هزینه‌ها صیانت از حقوق شهروندی محقق خواهد شد.

وی راه‌اندازی میز خدمت در دستگاه‌های اداری را اقدامی شایسته در راستای تکریم ارباب رجوع برشمرد و گفت: میز خدمت نباید در حد سخت افزار باشد و بایستی نرم افزارهایی برای آن طراحی کرد تا منجر به افزایش هزینه اضافی نشود و پاسخگویی مدیران و کارمندان بایستی مستند به قانون بوده و در صورت لزوم از کارشناسان و مشاوران حقوقی برای حل مشکلات بهره بگیرند.

لطف‌اللهیان بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف به کارکنان تاکید کرد و اظهار کرد: با صدور بخشنامه و دستورالعمل و با وحدت رویه و انسجام در راستای صیانت از حقوق شهروندی می‌توان مشکلاتی را که ناشی از عدم آگاهی است مرتفع کرد.

شهردار اردبیل عنوان کرد: اقداماتی که واحد عمران شهرداری با صرفه جویی در راستای صیانت از حقوق شهروندی انجام داده قابل تقدیر است، به عنوان مثال در لوله‌گذاری میدان آزادگان که برآورد اولیه آن یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است اما با احیای کانال در نهایت با 400 میلیون به سرانجام رسیده و این صرفه‌جویی خود قدمی برای صیانت از حقوق شهروندی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/3132

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد