سرویس: اردبیل
کد خبر: 77055
|
11:34 - 1397/04/26
نسخه چاپی

کاهش 27 درصدی مرگ‌ومیر ناشی از سوء مصرف موادمخدر در اردبیل

کاهش 27 درصدی مرگ‌ومیر ناشی از سوء مصرف موادمخدر در اردبیل
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از کاهش 27 درصدی مرگ‌ومیر ناشی از سوء مصرف موادمخدر در اردبیل در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، قدرت اخوان اکبری صبح امروز در تشریح عملکرد کمیته درمان و حمایت های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: سال گذشته ۳۰ نفر به دلیل سوء مصرف موادمخدر در این استان فوت کرده بودند که از تعداد ۲۹ نفر مرد و یک نفر زن بوده است.

وی عنوان کرد: کاهش مرگ و میر در اثر استفاده از مواد مخدر نشانگر تاثیرات مداخلات درمانی و کاهش آسیب در این زمینه است و در سال گذشته بیش از 11 هزار نفر در 93 مرکز درمانی با داروهای آگونیست تحت درمان قرار گرفته اند.

رئیس کمیته درمان و حمایت های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل با بیان اینکه 221 نفر از زنان گرفتار در دام اعتیاد با استفاده از داروی آگونیست درمان سرپایی شده اند افزود: 245 نفر از زنان معتاد به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند و 24 نفر از زنان به مراکز بهبودی اقامتی میان مدت استان همجوار ارجاع داده شدند.

وی از فعالیت 9 مرکزترک اعتیاد در پنج شهرستان استان اردبیل خبر داد و گفت: در شهر اردبیل 5 مرکز و در شهرهای خلخال، نمین، مشگین شهر و گرمی در هر کدام یک مرکز ترک اعتیاد فعالیت دارند.

اخوان اکبری تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۶ هزار نفر معتاد در این استان در چرخه درمان قرار گرفته و سلامتی خود را باز یافته‌اند.

وی افزود: دو هزار و ۱۵۷ نفر در 9 مرکز بهبودی اقامتی میان مدت به صورت خود معرف وجود دارد که تعداد افراد ارجاع شده با دستور قضایی به اینگونه مراکز استان نیز هزار و ۷۳۰ نفر بوده است..

اخوان اکبری با بیان اینکه در شهرستان اردبیل با 68 مرکز و درمان 9 هزار نفری یشتاز است عنوان کرد: در مرکز کاهش آسیب  (DIC) فعال در اردبیل 102 معتاد تحت پوشش قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه تنها 2 مورد مراکز اجتماع درمان مدار در سطح استان وجود دارد گفت: یک مرکز در شهرستان پارس آباد راه اندازی و فعال است و به تازگی دومین مرکز در شهرستان مشگین شهر راه اندازی شده است.

وی از درمان معتادین در زندان خبر داد و متذکر شد: در زندان های سطح استان 829 نفر تحت درمان بوده اند که در سال گذشته با طرح ساماندهی، غربالگری و آزمایش معتادان متجاهر در سطح استان و در تمام مراکز به مرحله اجرا در آمده است.

وی با اشاره به درمان افراد معتاد در زندان های این استان اضافه کرد: ۸۲۹ نفر در تعداد پنج زندان سطح استان تحت درمان بوده، ضمن اینکه در سال گذشته طرح اجرا درآمده است.

انتهای پیام/3132

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد