سرویس: سبلان ما
کد خبر: 77065
|
18:29 - 1397/04/26
نسخه چاپی

اقتصاد مقاومتی، حرکت جهادی می طلبد

اقتصاد مقاومتی، حرکت جهادی می طلبد
اقتصاد مقاومتی واژه جدیدی است که توسط مقام معظم رهبری برای اولین بار در شهریور سال ۱۳۸۹ در دیدار با کار آفرینان مطرح گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اقتصاد مقاومتی واژه جدیدی است که توسط مقام معظم رهبری برای اولین بار در شهریور سال ۱۳۸۹ در دیدار با کار آفرینان  مطرح گردید. این واژه به علت اعمال تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی  غرب علیه جمهوری اسلامی ایران به فراخور  حال  اقتصادی کشور مورد بحث قرار گرفت.

دشمنان قسم خورده نظام اسلامی که در طول هشت سال دفاع مقدس به همت غیور مردان و شیر زنان جبهه و جنگ  نتوانسته  بودند حتی یک وجب از خاک مقدس میهن مان  را به تصرف خود در آورند، اکنون با ترفند اقتصادی به میدان آمده اند و کشورمان را در معرض تحریم های اقتصادی قرار دادند.

به همین دلیل  شناخت مواضع دشمن و اتخاذ راه‌های مقابله با آن یکی از واجبات اقتصادی کشور است. و حالا که در معرض تحریم‌های اقتصادی قرارگرفته‌ایم، همگان وظیفه داریم در  سنگر دیگری بنام «اقتصاد مقاومتی» دژی مستحکم و نفوذ ناپذیری قرار بگیریم تا بتوانیم در مقابله با این ترفند دشمن ،موفق و پیروز و سربلند باشیم.

و ضمنا می‌توان با مدیریت جهادی مبتنی بر تلاش بیشتر و بکار گرفتن ظرفیت ها، از جمله مشارکت آحاد جامعه و فعالیت‌های اقتصادی جهت تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی کوشید. چون حرکت جهادی منحصر به زمان خاصی نیست بلکه ایجاد یک ساختار توانمند برای توسعه اقتصاد ملی است.

از اهداف و مزیت‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان به قطع وابستگی  و ایجاد ایمنی در برابر تحریم‌های بین المللی، ایجاد ثبات اقتصادی و افزایش کارآیی نظام اقتصادی کشور، مصون نگاه داشتن همه جانبه کشور در برابر مشکلات و تهدیدهای خارجی، جلو گیری از وابستگی به اقتصاد تک محصولی (نفت)، گسترش خصوصی‌سازی و توسعه مهارت و انگیزه برای نیروهای جوان و کاردان، حمایت از تولید و صادرات محصولات داخلی و ایجاد فضای رقابتی، مدیریت منابع ارزی و استفاده از منابع و نیروهای انسانی، کار آفرینی توسط افراد کار آفرین جامعه و تقویت و توسعه آن، توسعه مهارت و انگیزه، فعال نمودن واحدهای کوچک و متوسط  و ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری ،  اشاره کرد.

از ارکان مهم اقتصادی علاوه بر مزیت های ذکر شده، رکن مدیریت مصرف است، یعنی اگر فرهنگ مصرف به اندازه، بدور از اسراف سر لوحه کار دولت‌مردان و آحاد جامعه قرار بگیرد، به جرات می‌توان گفت که نصف راه اقتصاد مقاومتی طی شده است.

قطعا و بدون هیچگونه تردیدی تحقق اقتصاد مقاومتی که در چند سال اخیر مورد تاکید مقام معظم رهبری و دیگر مسوولان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی میباشد  همکاری و همراهی  همگان را می‌طلبد.

اردبیل - علیرضا انوش - تیرماه  ۹۷

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد