سرویس: سیاسی
کد خبر: 77072
|
13:45 - 1397/04/27
نسخه چاپی

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات اردبیل:

شورای نگهبان عماد ملت و امین نظام است/ فعالیت 5000 ناظر شورای نگهبان در استان اردبیل

شورای نگهبان عماد ملت و امین نظام است/ فعالیت  5000 ناظر شورای نگهبان در استان اردبیل
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل، از فعالیت 5 هزار ناظر در شعبات دفتر نظارت و بازرسی در سطح استان خبر داد.

 داور نظرعلیان به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان در گفتگو با خبرنگارسبلان‌ما، اظهارداشت: شورای نگهبان در اسفند سال 58 از سوی امام راحل (ره) و با انتصاب 6 فقیه و 6 حقوقدان تاسیس شد.

وی وظیفه شاخص شورای نگهبان را نظارت بر قانونگذاری، تفسیر اصول قانون اساسی در صورت درخواست رهبری، سران سه قوه و اعضای شورای نگهبان،  نظارت عام بر انتخابات و تایید صحت انتخابات دانست و گفت: شورای نگهبان در مواقع برگزاری انتخابات با تشکیل هیات نظارت بر صحت انتخابات نظارت دارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه صحت نظام ما به حفظ جهت اسلامي و رعايت قانون اساسي در آن است، تصریح کرد: شورای نگهبان عماد و امین نظام و ملت و در حقیقت نبض نظام اسلامی است.

وی ادامه داد:  شورای نگهبان در قانون اساسی کشور مسئله ای مهم و منحصر به فرد به شمار می آید که نظارت قانونی و  شرعی آن وظیفه ای خطیر و رسالتی عظیم است.

نظرعلیان تاکیدکرد: این نهاد همیشه با بیداری و هوشیاری تمام در خدمت به اسلام و مسلمین کوشا بوده و همیشه مورد تایید رهبری معظم است و بنا به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی  شورای نگهبان به هیچ وجه تضعیف نشده و  نمی شود .

وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، شورای نگهبان  گلوگاه کشور، ضامن قوای نظام، قاضی امین، آینه اعتماد، تامین کننده صحت انتخابات، مانع انحراف و نفوذ و حافظ اسلام و سکینه قلب مومنین  محسوب می شود. 

انتهای پیام/3133/5

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد