سرویس: گردشگری
کد خبر: 77079
|
18:53 - 1397/04/27
نسخه چاپی

سرپرست میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اردبیل ؛

اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی قابلیت ثبت جهانی دارد

اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی قابلیت ثبت جهانی دارد
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت : در هفته گرامیداشت استان اردبیل با دعوت از نماینده یونسکو نسبت به بررسی ثبت جهانی و قرار گیری در فهرست موقت آثار اقدام می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نادر فلاحی صبح چهارشنبه در جلسه تشریح برنامه های اداره کل در هفته گرامیداشت  استان اردبیل تصریح کرد: اسناد متعدد تاریخی منتسب به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی است.

او افزود: این اسناد در تعداد با اسناد آستان قدس رضوی برابری می کند اما در دهه های اخیر بخش اعظمی از آن به موزه های دیگر از جمله خود آستان قدس رضوی و موزه باستان شناسی تهران انتقال یافته است.

 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد : در گذشته هشت صندوق از این اسناد به تهران انتقال یافته و بررسی های اولیه نشان می دهد به دلیل اهمیت این اسناد قابلیت ثبت جهانی را دارد.

فلاحی با تاکید به اینکه این اسناد مربوط به خرید و فروش ها، مراودات تجاری، موقوفات و رویدادها از سده پنج هجری تا دوره قاجار است، ادامه داد: در هفته گرامیداشت استان اردبیل در نظر داریم با دعوت از خانم لاروش نماینده یونسکو نسبت به بررسی ثبت جهانی و قرار گیری در فهرست موقت آثار اقدام کنیم.

وی  افزود : در هفته گرامیداشت استان اردبیل برنامه های متنوعی از سوی اداره کل تدارک دیده شده که از جمله مهمترین آن استارت آپ گردشگری با محوریت زمستان بیدار  و جشنواره ملی غذا و هنر آشپزی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به رونمایی از اپلیکیشن، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و ورک شاپ و مشارکت در برنامه های فرهنگی و هنری اشاره کرد.

وی  ابراز  داشت : معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در گرامیداشت هفته استان اردبیل در روزچهارم مرداد ماه به اردبیل سفر می کند .

انتهای پیام/3135

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد