سرویس: اجتماعی
کد خبر: 77112
|
19:09 - 1397/04/30
نسخه چاپی

معاون دانشگاه فرهنگیان کشور:

جذب 24هزار نفر دانشجو در دانشگاه فرهنگیان/ دانشگاه فرهنگیان بهترین راه تامین فرهنگی کشور است

جذب 24هزار نفر دانشجو در دانشگاه فرهنگیان/ دانشگاه فرهنگیان بهترین راه تامین فرهنگی کشور است
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه های فرهنگیان کشور از جذب ۲۴ هزار نفر دانشجوی فرهنگی از طریق کنکور سالجاری به وزرات آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،علی باقر طاهری نیا در نشست خبری در دانشگاه فرهنگیان اردبیل اظهار داشت: مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان نگاه جدی دارند و دانشگاه فرهنگیان را دانشگاه مهم کشور می دانند که در این راستا جذب دانشجوی فرهنگی از ۸ هزار نفر سال گذشته به ۲۴ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اساسنامه وزارت آموزش و پرورش ، دانشگاه فرهنگیان موکلف به تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش است ، بیان کرد: مطلوب ترین و موفق ترین نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین می گرددو اولویت جذب نیروی انسانی برای آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه های فرهنگیان کشور تصریح کرد : ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکور سراسری هستند که مایه افتخار این دانشگاه می باشند.

طاهری نیا با بیان اینکه ۴۱ هزار نفر نیروی انسانی از طریق کنکور و آزمون استخدامی وارد نظام تعلیم و تربیت می شوند ، افزود : سابقه تشکیل این دانشگاه ۱۰۰ سال می باشد که بهترین راه تامین نیروی انسانی برای آموزش و پرورش است.

وی بزرگترین مزیت دانشگاه فرهنگیان را برای داوطلبان کنکور ، عهده دار شدن شغل معلمی دانست و خاطرنشان کرد : دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از بدورود به دانشگاه استخدام آموزش و پرورش هستند و استعداد های درخشان دانشگاه نیز برای مراحل کارشناسی ارشد نیز در دانشگاه های معتبر کشور پذیرش می شوند.

معاون دانشگاه فرهنگیان کشور گفت :بر اساس موافقت هیات امنای دانشگاه ، دانشگاه پردیس فرهنگیان به دانشگاه تربیت معلم تغییر نام خواهد داد و در سالجاری ۴۰۰ هیات علمی به دانشگاه فرهنگیان جذب می شود.

انتهای پیام/313/1/5

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد