سرویس: اقتصادی
کد خبر: 77116
|
12:27 - 1397/04/31
نسخه چاپی

سهم صفر درصدی اردبیل از سرمایه‌گذاری خارجی!

سهم صفر درصدی اردبیل از سرمایه‌گذاری خارجی!
طبق آخرین اخبار با وجود فرش قرمزهایی که برای سرمایه گذاران در استان اردبیل پهن شده این استان در جذب سرمایه گذار خارجی موفقیتی نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی به نقل ازسبلان‌ما، همواره جذب سرمایه گذاری‎های جدید در کنار حفظ سرمایه های موجود از موضوعات داغ استان اردبیل بوده است، به گونه ای  که طبق اذعان مسئولان سعی شده برای تحقق این امر مهم تمام راهها هموار شود، اما طبق آخرین اخبار با وجود فرش قرمزهایی که پهن شده  این  استان در جذب سرمایه گذار خارجی موفقیتی نداشته است. 

طبق اعلام حسین وثوقی ایرانی، استان اردبیل جزو 12 استانی است که هیچگونه سرمایه‌گذاری خارجی عملا در آن نبوده است.

وثوق اضافه کرده است: طبق برآورد و گزارش‌ها سهم اردبیل از سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته حدود صفر درصد اعلام شده است.

طبق گفته دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل سرمایه‌های خارجی بخش ناچیزی از اقتصاد استان اردبیل را به خود اختصاص داده است، اما ممکن است امسال با ورود برخی سرمایه‌داران خارجی از کشورهای مجارستان و ترکیه سرمایه گذاری خارجی در این استان  این اتفاق بیفتد. 

به گفته وی احتمالا مجارستانی ها در حوزه انرژی‌های نوین و تجدیدپذیر  و فرانسوی ها در تولید قطعات خودرو  تمایل داشته باشند که در استان اردبیل سرمایه گذاری کنند.

کاهش دغدغه های اداری و  تسریع در روند سرمایه گذاری در استان، اعطای تسهیلات ارزان قیمت، واگذاری زمین با شرایط ویژه و صدور مجوز در کوتاهترین زمان، از جمله حمایت های تشویقی است که برای حضور سرمایه گذاران در استان اردبیل در نظر گرفته شده است.

البته مقامات قضائی استان اردبیل نیز تاکید دارند که دستگاه قضایی در قالب کمیته حمایت از سرمایه گذاران ، عملکرد دستگاه ها و کارشناسان اداری را در ارتباط با سرمایه گذاران رصد می کند و با افرادی که در برابر سرمایه گذاران مانع تراشی کنند، برخورد می شود.
 انتهای پیام/3133

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد