سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 77219
|
11:46 - 1397/05/07
نسخه چاپی

مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل:

59 درصد مردم اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند

 59 درصد مردم اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند
مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل گفت :بیش از ۷۴۶ هزار نفر در سطح استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این رقم حدود ۵۹ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، وحید خلیل‌اللهی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان اردبیل، اظهار کرد:  سال گذشته هزینه‌های بیمه سلامت در استان اردبیل ۲۳۳ میلیارد تومان بود در حالیکه درآمد ما از این محل نزدیک به ۵۴ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: بیش از ۷۴۶ هزار نفر در سطح استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این رقم حدود ۵۹ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل تصریح کرد: در طرح نظام سلامت کشور همانند نظام‌های بهداشتی درمانی پیشرفته دنیا سطح‌بندی‌های مختلفی وجود دارد که بیمار در صورت نیاز این سطح‌بندی‌ها را یکی به یک طی می‌کند.

خلیل‌اللهی ادامه داد: روستاییان طبق قانون به صورت رایگان از بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند و این مساله طبق قانون برنامه ششم توسعه بوده و در نظام پزشک خانواده تبیین شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۱۲ هزار نفر در ماه از طریق خدمات بیمه سلامت در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده‌اند که جمعا در طول سال میزان آن به بیش از ۱۴۰ هزار بار بستری می‌رسد.

مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل بیان کرد: بیش از ۱۱۰ میلیارد تومن از بابت خدمات سال گذشته به مراکز درمانی استان بدهکار هستیم که این رقم در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

 

انتهای پیام/313/1/5

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد