سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 77250
|
15:03 - 1397/05/08
نسخه چاپی

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل:

اردبیل ۴درصد بالاتر از میانگین کشوری در اهدای خون/ مرکز فناوری های نوین اهدای خون در اردبیل احداث می شود

اردبیل ۴درصد بالاتر از میانگین کشوری در اهدای خون/  مرکز فناوری های نوین اهدای خون  در اردبیل احداث می شود
مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: میانگین کشوری اهدای خون درهر یک هزار نفر ، ۲۵/۵ درصد و در اردبیل ۲۹/۵ است.

بابک رضازاده در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مااظهارداشت: استان اردبیل جزو استانهای برتر کشور در اهدای خون است به طوری که در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ، اردبیل رتبه اول کشوری را به خود اختصاص می دهد.

وی تصریح کرد : میزان متوسط اهدای خون در کشور در هر ۱۰۰۰ نفر ۲۵/۵ است ، در حالی که در استان اردبیل این میزان بالای ۲۹/۵ می باشد که ۴ درصد بالاتر از متوسط کشوری است.

 

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل از یک پایگاه خونگیری در اردبیل و سه پایگاه خونگیری در شهرستانهای پارس آباد، مشکین شهر و خلخال خبر داد و گفت :ایران از لحاظ اهدا خون و تجهیزات رتبه اول خاورمیانه‌ را دارد و خون اهدا شده در ایران سالم ترین خون می باشد.

 

رضازاده از افزایش 22 درصدری تعداد بانوان اهداکننده خون در استان نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل خبر داد و ابراز داشت : در سال 95 ، 100 روز بحرانی خون در استان اردبیل داشت که از سال 96 روزهای بحرانی خون به صفر رسیده است و هیچ مشکلی در این حوزه نداریم.

 

وی با اشاره به کاهش چشمگیرضایعات خون در استان ، بیان کرد :در سال ۹۵ضایعات خون ۲۰۷۶ مورد ، در سال ۹۶ این میزان به ۹۹۶ مورد و در سال ۹۷ به ۳۳۲مورد رسیده است.

 

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل با بیان اینکه مراکز درمانی به همه گروههای خونی نیاز دارند ،گفت : برخی از فرآورده های خونی عمر ۳۵ روز داشته و پلاکت ۳ روز عمر نگهداری دارند بنابراین پایگاه های انتقال در تمام موقع آماده دریافت خون اهداکنندگان هستند.

 

رضازاده عنوان کرد:از سال گذشته با تامین اعتبارات لازم از طرف مقام عالی استان ، سازمان برنامه و بودجه و فرمانداران شهرستان های استان تجهیز پایگاه های انتقال خون را شروع کردیم و امروز پایگاه های استان جزو به روز ترین پایگاه های کشور در امکانات و فناوری های لازم است.

 

 

انتهای پیام/۳۱۳/۱/۵

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد