سرویس: سبلان ما
کد خبر: 77310
|
07:00 - 1397/05/12
نسخه چاپی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل خبر داد:

بهره برداری از 2 فرهنگ سرا در استان تا پایان امسال / افزایش برنامه های فرهنگی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

بهره برداری از 2 فرهنگ سرا در استان تا پایان امسال  / افزایش برنامه های فرهنگی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از بهره برداری 2 فرهنگ سرا در استان اردبیل تا پایان سالجاری خبر داد.

سید ناصر اسحاقی در گفت و گو با خبرنگارسبلان‌ما، اظهار داشت :  جشنواره استانی تئاتر اردبیل در سالجاری با رویکرد تقویت اجراها و با هدف جذب مخاطب و تشویق هنرمندان حوزه تئاتر استان اردبیل در شهریورماه در اردبیل با حضور گروه های شرکت کننده برگزار می شود .

 

 وی با بیان اینکه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید تمام دستگاه های استان و آحاد و اقشار مردم  در این راستا احساس مسوولیت کنند، تصریح کرد :جریان‌سازی فرهنگی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  بخصوص اعتیاد و طلاق ، جلب مشارکت رسانه‌ها، خانواده‌ها و ذی نفعان محلی ، برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است .

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با استفاده از تمام ابزار و توان خود و صرف هزینه‌های بسیار زیاد به دنبال افزایش آسیب های اجتماعی  و تهاجم فرهنگی در جامعه هستند و با این کار اسلام، انسانیت و اخلاق تبلور یافته در انقلاب اسلامی را نشانه گرفته‌‌اند و باید در مقابل  اقدامات شوم دشمنان هوشیار بود.

 

وی با بیان اینکه یکی ازمهم ترین برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش در راستای اجرای برنامه های  فرهنگی و آگاه‌سازی افراد جامعه نسبت به آسیب‌های اجتماعی بخصوص طلاق و اعتیاد می باشد ، بیان کرد : برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با رویکرد پیشگیری از گرایش به آسیب های اجتماعی در استان افزایش یافته است .

 

اسحاقی  خاطرنشان کرد : پرداختن به پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مطبوعات و رسانه ها ،تشویق نویسندگان برای تالیف کتاب با موضوع آسیب های اجتماعی ، برگزاری نمایشگاه هنر های تجسمی ، تئاتر خیابانی ،اکران فیلم با موضوع آسیب های اجتماعی در سینما تک و هنر و تجربه ،برگزاری کارگاه های ارتقای آگاهی های اجتماعی با موضوع پیشگیری از طلاق از جمله برنامه های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل است .

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از تصویب سازماندهی بقعه کلخوران در شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و ابراز داشت : بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی ، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان موکلف به سازماندهی بقعه تاریخی کلخوران تا 4 ماه آینده شدند .

وی با اشاره به پروژه ها و طرح های عمرانی  فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اردبیل ، عنوان کرد : با برنامه ریزی های صورت گرفته و تامین اعتبارات لازم فرهنگسرای گرمی و بخش تازه کند شهرستان پارس آباد تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و در اختیار علاقمندان فرهنگ و هنر قرار می گیرد .

 

انتهای پیام/313/1/5

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد