سرویس: استانی
کد خبر: 77372
|
19:29 - 1397/05/15
نسخه چاپی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل:

انسداد بی سوادی با طرح سوادآموزی کودکان بازمانده از تحصیل در اردبیل

انسداد بی سوادی با طرح سوادآموزی کودکان بازمانده از تحصیل در اردبیل
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در اردبیل با هدف کمک به جذب کودکان بازمانده از تحصیل اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، کمال عالی‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع روسا و کارشناسان حوزه معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در اردبیل با هدف کمک به جذب کودکان بازمانده از تحصیل اجرا می‌شود که تاکنون در این زمینه برنامه‌های مناسبی تدوین شده است.

وی با اشاره به این که ریشه‌کن کردن بی‌سوادی مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش استان است گفت: با توجه به اهمیت باسوادی در جامعه در بسیاری از عرصه‌ها از جمله کاهش آسیب‌های اجتماعی سعی و تلاش ما بر این است تا با توسعه مشارکت‌های مردمی در مدارس این برنامه‌ها را نهادینه کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طرح تدبیر نیز به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین طرح‌های دوره ابتدایی است که در ارتقای مدیریت آموزشگاهی نقش مهمی ایفا می‌کند و بی‌شک در صورت اجرای این موفق می‌تواند در قالب اجرای این طرح برنامه‌های موفقی داشت.

عالی‌زاده تصریح کرد: کیفیت ‌بخشی به کلاس‌های چندپایه نیز به منظور توسعه خدمات کیفی و ارتقای برنامه‌های تعلیم و تربیت در مدارس استان شکل مناسبی به خود گرفته و سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم در امر کیفیت بخشی به خدمات آموزشی و پرورشی و پوشش تحصیلی در استان جزو استان‌های موفق کشور باشیم.

وی اظهار کرد: برخورداری مناسب از کیفیت علمی و تربیتی برای قشر عشایر استان جزو طرح‌های بسیار مهم است چرا که این نشان از فرهنگ اصیل و غنی عشایر استان است و در این زمینه از ظرفیت‌های موجود برای توسعه این حوزه به نحو احسن استفاده می‌شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برگزاری جشنواره جابربن حیان به عنوان یکی از طرح‌های مهم گروههای آموزشی استان توانسته دستاوردهای بسیار خوبی به دنبال داشته باشد که این موضوع برای ما حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: احیای دوره پیش‌دبستانی با پوشش حداکثری نوآموزان هم‌اکنون جوابگوی مناسبی بوده و توانسته‌ایم در تحول سند بنیادین آموزشی گام‌های اساسی را برداشته و در راستای اعتلای اهداف مقدس انقلاب اسلامی به تمامی اهداف مورد نظر جامه عمل بپوشانیم.

 

انتهای پیام/313/1/1

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد